Konijn.reismee.nl

Stepjes, wandelen en de Miracle Gardens

Vandaag weer vroeg op om een klein rondje hard te lopen. Weer door de Marina en langs het strand. In de supermarkt tegenover het hotel kom ik Edwin tegen die net heeft afgerekend. Ik snuister wat dingen bij elkaar voor het ontbijt, en omdat ik alleen een briefje van 20 Dirham bij me heb, reken ik goed uit wat ik mee kan nemen, is ook wel grappig om zo boodschappen te doen en ik kwam op precies 20 dirham uit.

We ontbijten op de kamer met de gehaalde broodjes en fruit. Vervolgens stappen we in de auto naar Jumeirah Beach. Langs het strand heb je een lang voetpad en daarnaast een pad waar je mag fietsen of met een elektrische step mag rijden. Dat wilde ik graag eens doen. Via een app kun je ze ontgrendelen en betaal je voor de tijd dat je ze gebruikt. Het is even wennen voor mij, Edwin heeft dit van de week al gedaan, maar ik moet zeker met het nemen van bochten even oefenen. Ook het stuk waarbij je de openbare weg op moet is wel spannend want je moet op het verkeer letten. Maar het is wel heel leuk om te doen. De stepjes zijn in dit gebied begrensd qua snelheid dus heel hard kun je niet. Maar het was super leuk om zo langs het strand te rijden.

Na dit tochtje stappen we in de auto naar de Creek, een smalle waterweg die vanaf zee de stad in loopt. We parkeren onder een brug en je kunt hier langs de waterkant wandelen en dan kom je allemaal bruggen tegen van bijzondere architectuur. De eerste zou ook een werkende waterval moeten hebben, maar deze staat blijkbaar uit, dus nu is het gewoon een brug. We wandelen door naar de volgende en gaan daar over naar de andere kant. Het is heel stil hier en het is een gebied in aanbouw. Overal worden huizen en appartementencomplexen gebouwd. Over een jaar of wat is dit dus een compleet nieuwe, moderne woonwijk aan de waterkant.

We zoeken onderweg nog naar een step om sneller de route te kunnen afleggen maar vinden ze niet, of maar eentje die bijna leeg is. Dus alles gelopen, was ook heel leuk. Na een kleine picknick aan de waterkant stappen we de auto weer in. Eerst even tanken en dan door naar de Dubai Hills Mall. Ook dit overdekte winkelparadijs is weer enorm groot, maar publiek is er bijna niet, dus het oogt ook heel leeg. Edwin wilde hierheen om de indoor achtbaan te doen, en heeft een prive rit want er is niemand. Hij vond het een ontzettend gave baan.

Voor de rest door wat flauwekul winkels gelopen, waar ze veel prullaria of hip gemaakte huishoud spullen verkopen. We komen opeens ook een Hema tegen. Al is het assortiment hetzelfde als die andere prullen winkels, aangevuld met een klein beetje echte Hema spullen. Bij de Starbucks gaan we even zitten voor een thee met taartje. Erg lekkere chocoladetaart hebben ze er, voorlopig zit ik wel vol.

Volgende stop zijn de Miracle Gardens, hier zijn we een paar jaar geleden ook geweest. Het is een grote en kleurrijke bloementuin. Onderweg herkennen we de route niet meer, waar het jaren terug leeg was en je echt zandwoestijn met kamelen had, staan er nu hele woonwijken. We rijden daardoor ook verkeerd, en mogen weer een kwartiertje omrijden.

Eenmaal bij de tuinen is het heek druk, veel toeristen uit India. De tuin is heel mooi, hele grote sculpturen bekleed met bloemen. Zo staan er enorme olifanten en dansende bloemenmeisjes die bewegen op wals muziek. Ze hebben een enorm vliegtuig staan van bloemen en overal bogen in de vorm van hartjes zodat je je Instagram foto kunt maken. Al dat geposeer om ons heen is wel vermakelijk. Wij kijken vooral rond en maken hier en daar een foto. Er is ook een gedeelte met het thema smurfen, zodat je in het smurfendorp kunt lopen. En verderop staan enorme pinguins van bloemen. Echt een schitterende tuin, we blijven er dan ook langer als verwacht.

Vanaf de tuin rijden we terug naar het hotel, we eten een kleine snack en lopen dan naar het Blue Waters eiland. Vandaag is onze laatste hele dag hier en dit gaan we wel missen, het lopen door de Marina en langs het strand. Onderweg komen we langs een event van de local community, alvast voor National Day zijn er activiteiten te doen voor locals. Wij gaan de brug over naar Tintu van Madam Tussauds, de collega die we van de week bezocht hebben. We zouden nog even gedag komen zeggen. Helaas zijn we wat aan de late kant en is ze in een vergadering. Pas over een uurtje is daarmee klaar. We besluiten omdat we heel veel honger hebben om dan maar te gaan eten.

Weer terug de brug over en naar de Cheescake Factory. Een Amerikaans restaurant met een boekwerk van een menukaart. Ik besluit alleen een voorgerecht te eten en een dessert. Edwin kiest een voorgerecht en hoofdgerecht. Niet normaal hoeveel eten je hier krijgt. Van de vorige keer weten we nog dat we toen tot de volgende dag rond de middag geen honger meer hadden. Het is ook nog eens erg lekker. Het toetje is een strawberry shortcake. Ik deel normaal geen toetjes, maar deze wel want met 3 bollen ijs, 3 shortcakes en slagroom en een heleboel aardbeien is het een hele klus om dit op te eten. Dat lukt ons samen niet eens.

Na het eten nog een kort rondje gelopen over de boulevard en door de Marina. Daarna terug naar het hotel en morgen gaan we helaas weer naar huis. We hebben het hier heel erg naar ons zin gehad, dus zouden gerust wat langer kunnen blijven.