Konijn.reismee.nl

Nog een ochtendje Legoland

Vandaag was het de bedoeling dat we vanaf het hotel naar Duitsland zouden rijden met 2 stadjes onderweg om te bezoeken. Het weer is echter zo mooi zonnig, dat we bij het ontbijt besluiten nog een ochtendje naar Legoland te gaan voordat we naar Duitsland vertrekken. Het was gisteren zo leuk en de kaartjes zijn gratis dus dan is dat veel leuker als naar een willekeurig stadje onderweg te rijden niet wetend of daar iets te beleven is.

Het ontbijt was heel druk, maar wel weer lekker. De auto ingepakt en naar Billund gereden. Onderweg staan we even vast, verderop is waarschijnlijk een ongeluk gebeurt. We kunnen gelukkig nog een afslag nemen en met een stukje omrijden komen we alsnog bij Legoland uit. Daar is het veel drukker als gisteren, we komen in een hele lange rij bij de entree terecht. Dan is het fijn dat we gisteren eigenlijk al zoveel hebben kunnen doen. Eenmaal binnen lopen we naar de achterkant van het park, daar is het nog niet zo druk.

We doen wat attracties en kunnen vandaag wel bij de Ferrari attractie binnen kijken. Eigenlijk is het gewoon auto’s bouwen en op een digitaal scherm laten rijden of op een racebaan. Maar door het Ferrari thema ziet het er wel heel leuk uit. Edwin gaat nog even terug naar de Lego-winkel om zijn gisteren gekochte keycord om te ruilen. Deze bleek kapot te zijn toen we hem in het hotel uit de tas haalden. Zonder moeite wordt deze omgeruild. Ik laat meteen stempels zetten in mijn Lego-paspoort.

Na de uitkijktoren bezocht te hebben, gaan we voor de lunch een hotdog halen. Nou staan de langste wachtrijen vandaag jammer genoeg bij alle eetkraampjes. Dus moeten we een behoorlijke tijd wachten voor we kunnen eten. Om ons heen horen we veel Nederlands, die zijn weer massaal op pad Legoland.

Na de lunch stappen we de auto in, nu gaan we toch maar aan de rit naar Schönberg beginnen, dat is een kleine 3 uur rijden. Onderweg een korte stop gemaakt bij een supermarkt. Daar kunnen we de lege plastic flesjes inleveren. Het statiegeld op halve liter flesjes is in Duitsland € 0,25 dus die wil je wel inleveren. Zo denken meer mensen, want er staan Duitsers voor ons met karretjes vol blikjes en flesjes. Dat wordt even wachten dus. Als wij eindelijk aan de beurt zijn is 1 man nog steeds bezig met de machine, de teller staat al bijna op € 30,- en de kar in nog lang niet leeg.

Wij kopen wat kleine dingetjes en stappen dan weer voor een uurtje in de auto. Eindelijk in Schönburg vinden we ons hotel, alleen kunnen zij onze reservering niet vinden. Dit was via booking.com gedaan maar met de reserveringen van vandaag is iets niet goed gegaan, we zijn het 3e koppel al dat overboekt is. Na overleg is er wel een kleinere kamer beschikbaar, die mag ik met de man van de receptie even inspecteren. Lekker ongemakkelijk dat je dan moet aangeven of je de kamer wat vindt of niet. De kamer is wel ok, beetje gedateerd maar dat zeg ik maar niet. Om nu nog op zoek te gaan naar een ander hotel heeft ook geen zin, want de besten zijn volgeboekt, en dit is voor maar 1 nacht, dus we nemen de kamer.

We gaan bij een supermarkt nog wat broodjes halen als diner. Er is verder weinig in dit stadje te beleven, dus maar naar de kamer gegaan. Duitse tv gekeken en toegangskaarten besteld voor Hansapark, het pretpark waar we morgen naar toe gaan.

Dick van der Zwan

Leuk jullie verhalen te lezen hoor. Goede reis terug. Groetjes Dick