Konijn.reismee.nl

Dubai vanaf het water

Vandaag een rustig dagje in Dubai. We ontbijten deze keer niet in onze kamer, maar gaan met een luxe jacht mee voor 2 uurtjes varen inclusief ontbijt. De opstapplaats van Exclusive Yachts is bij ons in de buurt in de Marina, dus we kunnen erheen lopen. Edwin is nog wat ziekjes maar het gaat beter als gisteren. Bij de boot moeten we even wachten, we gaan met 16 mensen aan boord. De meesten zijn vooral mee voor hun Instagram account lijkt het. Na wat instructies vertrekken uit de haven. Er is een dame mee uit India die van begin tot eind live met de familie video belt. Zij krijgen op deze manier de hele reis mee, beetje apart.

Eenmaal uit de haven kunnen we wat sneller varen en gaat de muziek aan, erg hard ook jammer genoeg. Wel leuk om Dubai vanaf het water te zien. Het ontbijt is een klein buffet met broodjes en verse spulletjes. De Instagram mensen gaan daarna vanuit alle hoeken hun beste foto’s en filmpjes maken. Het moet natuurlijk lijken alsof ze alleen op het jacht zijn, en er erg luxe uitzien. Wij genieten vooral van het vaartochtje. We stoppen op het water bij de Burj Al Arab zodat je foto’s kan maken van dit luxe hotel. Vanaf het volgebouwde strand kun je dit gebouw namelijk niet fotograferen. Iedereen kan even poseren, het gebouw heeft de vorm van een groot zeil en is daarom iconisch voor Dubai.

Als alle foto’s gemaakt zijn keren we om en varen terug naar de haven. Tijd voor de Instagram mensen om de camera’s op te bergen, en toch maar te gaan genieten van het tripje. Beetje zonde anders als je alles via je camera beleefd om anderen te kunnen laten zien hoe leuk het was, terwijl je amper wat gezien hebt. Vlakbij de haven kun je meerdere malen parachutespringers zien landen op een platform. De hele dag door vertrekt er een klein vliegtuig om steeds mensen te laten springen dat is erg populair hier. Mij niet gezien. In de verte zien we ook het Palm Island met grote hotel. Op de boot gaat het inmiddels los als een paar dames besluit te dansen op de muziek onder andere de macarena, zo werd het toch nog een dolle boel.

Terug in de haven leggen we aan, het was een zeer leuke tocht en lekker ontspannen op een bootje zitten is natuurlijk heerlijk. We lopen de Marina Mall in, wat winkels bekeken en er is een Waitrose. Daar hebben ze heel veel Engels eten en vooral ook veel vers eten. Na de makkelijke maaltijden van de vorige dagen gaan we op zoek naar wat gezonds, dus we nemen meloen mee en broodjes. De lunch eten we op de kamer.

Daarna gaan we apart van elkaar op pad. We blijven wel in deze buurt, de Marina omdat je er zo lekker kunt wandelen en het niet zo druk is. Ik loop langs de waterkant door de jachthaven, via 1 van de bruggen een leuk straatje achter het strand in gelopen. Veel hotels hier en daardoor geen uitzicht op het strand. Ook kun je niet naar het strand lopen omdat het prive stranden van het hotel zijn. De boulevard zelf is wel mooi, en er zijn veel muurschilderingen. Bij het Hilton hotel kan ik eindelijk naar het strand. Dat is hier een smalle strook, ik ben via een pad langs het strand gelopen met veel restaurants. Het is bloedheet. Uiteindelijk kom ik weer uit bij het strand vlakbij het hotel. Daar heb je de brug naar Blue Waters, een eilandje met een winkelcentrum en promenade langs het water.

Ik ga daar op een bankje in de schaduw bij de waterkant lekker een boekje lezen. Lekker niksen is ook weleens leuk. Na een uurtje nog even rond gelopen en bij de McDonald’s een ijsje gehaald voor de nodige verkoeling. Dan via de brug en het strand richting het hotel terug. Bij de supermarkt alvast een maaltijd gehaald voor straks op de kamer. Eerst nog even kijken op het dakterras van het hotel. Daar is een klein zwembad, waar de hele dag ook als er niemand is, een badmeester moet zitten. Lijkt me een zeer saai beroep.

Het uitzicht is mooi dus ik ga in een luie stoel nog even zitten lezen. Er kwam een grote kraai achtige vogel vlakbij zitten die maar bleef krijsen. Later kwamen er nog meer valk boven me zitten, niet echt relaxed zo. Ook blijken er veel mieren te lopen, dus iets minder ontspannen zitten als gedacht. De moskee om de hoek doet een oproep tot gebed, blijft altijd bijzonder hoe hard dat hier overal door de stad klinkt.

Edwin komt ook terug. Hij is ook in de Marina gebleven en langs het strand gelopen. Hij ging wel langs de privé stranden, om er daarna achter te komen dat je dezelfde weg langs het water moet terug lopen, want het strand zelf is prive terrein. Ook heeft hij nog een stepje gehuurd via de Lime app. Die gaan flink hard, dus hij was zo in de Mall voor het halen van een maaltijd. Bij de Waitrose kun je verse rijst met kip krijgen. We hebben op de kamer gegeten en rustig gezeten. We waren van plan om nog even naar buiten te gaan, maar hadden toch geen zin meer. Allebei nog wat aan het herstellen van de griep/corona. Er is een hele slechte film op tv dus die kijken we maar af, en dan lekker slapen. Morgen weer op pad in Dubai.