Konijn.reismee.nl

Start van de reis naar Dubai en Abu Dhabi

We zijn al een tijdje terug uit Dubai, want dit reisverslag gaat over november, maar toch leuk om alsnog te plaatsen. Beetje uitgebreid, dus prima voor als je je verveelt. De 10 verslagen zet ik er in 1 keer op. De foto’s volgen nog.

Vandaag begonnen aan ons reisje naar Dubai en Abu Dhabi. We hebben een nachtvlucht van ongeveer 6 uurtjes. Groot vliegtuig van Emirates, en wij zitten bijna helemaal achterin. Over Iran gevlogen, jammer genoeg was het donker dus kon je behalve verlichting van dorpen en steden verder niet veel zien. Toen het licht werd, vlogen we langs een onweersbui, felle flitsen en voor ons wat turbulentie. Daarna mooi uitzicht op Dubai, geland op de enorme luchthaven. In onze terminal alleen al 5 enorme liften naast elkaar met een grote wand met een fontein erachter.

Na het ophalen van de koffers, heeft Edwin een lokale Sim-kaart in zijn telefoon gedaan zodat we onderweg internet hebben om routes te bekijken voor de auto. Deze Sim-kaart krijgt iedereen gratis bij de douane, ik heb de mijne nog niet gebruikt, eerst even kijken of dat nodig is. Bij de autoverhuur was het een uur wachten voor de auto er was. Beetje jammer om in hun kleine kantoortje te moeten zitten niksen. Al was er wel wat vermaak toen er een vrouw binnen kwam die nogal uit de hoogte deed. Ze eiste haar auto, ook al was het model niet voorradig. De dame achter de balie voldeed niet aan haar service eisen blijkbaar. Ze ging een klacht indienen en maakte een foto van die mevrouw om haar ook nog te vertellen dat ze hier nog nooit zo slecht behandeld was. Uiteindelijk kreeg ze jammer genoeg nog haar zin ook. Dat gun je zo iemand niet.

Uiteindelijk kregen wij ook onze auto mee, een witte Toyota Yaris, best een grote auto. We kunnen eindelijk de luchthaven verlaten. Het hotel kunnen we pas na 14 uur in, dus we rijden eerst maar een rondje naar het strand. Het is even wennen aan het verkeer, men rijdt hier best agressief qua invoegen en van baan wisselen. Zonder kleerscheuren komen we bij de kuststrook uit. Daar is veel veranderd. Toen we hier jaren geleden waren was het een vrij zeezicht. Nu is er een nieuw eiland voor de kust gebouwd. Het looppad langs het strand is wel mooi geworden. Het is wennen aan de temperatuur, echt bloedheet.

We rijden naar een volgend strand, ook heel modern. Wel heel stil overal, bijna niemand op het strand. Vervolgens naar Blue Waters gereden. Dit is een winkelgebied aan het water met een reuzenrad, de grootste ter wereld alleen doet hij het al 2 jaar niet. Misschien te groot gebouwd?

We eten en drinken wat bij een grote Starbucks. Daarna bezoeken we Madame Tussauds, waar ik heb afgesproken met een collega, Tintu uit Dubai die ik ken via een online cursus voor werk die we 5 maanden gevolgd hebben. Leuk om elkaar eens in het echt te ontmoeten. Binnen is het heel stil, maar een paar andere bezoekers. Wel heel vriendelijk personeel dat zeer enthousiast is. Veel Bollywood beelden, die acteurs kennen wij niet. Daarnaast wat interactieve displays, dus je kan een voetbal schieten, drummen of als je wil Bollywood dansen.

Ook een oud beeld van Lewis Hamilton, de overall is echt van hem horen we, was gedoneerd toen hij zijn beeld kreeg. Daarna mogen we van Tintu waxhanden laten maken. Je krijgt dan een speciaal goedje op je hand en moet daarmee een bak met zeer warm water in en daarna koud. Vervolgens halen ze je waxhanden eraf en heb je dus je handen in wax.

In de winkel nog even met Tintu gepraat, ze nodigt ons uit om maandag samen met haar de bergen in te rijden zodat we ook meer buiten de stad zien. Heel leuk dus dat gaan we doen. Nog even aan de waterkant gekeken. Naar de Ibn Battuta mall gereden voor een supermarkt, dan hebben we wat te eten straks in ons appartement/hotelkamer. Veel verse spullen, en een enorm schap van zeker 20 meter met eieren in alle soorten en maten.

Het hotel is zo gevonden en ligt in het Marina gebied. Veel wolkenkrabbers daar en een jachthaven in het midden. Mooie nette kamer met keuken en mini balkon. Eerst even slapen want we zijn al meer dan 30 uur wakker inmiddels. Daarna gegeten op de kamer met een magnetronmaaltijd.

In de avond door de Marina gewandeld en naar het strand om de hoek. Daar is een soort uitgaansgebied met veel restaurants. Er is ook een hoge wandelbrug naar het Blue Waters eiland. Vanaf daar heb je een mooi zicht op de Marina skyline. Op het water varen allemaal feestelijk verlichte boten met keiharde muziek. De diner boten en jachten die je elke avond kunt boeken. Er is ook een drone-show bezig met vuurwerk. Was heel mooi om te zien hoe ze met verlichte drones figuren maken zoals een vliegtuig.

Over de boardwalk gelopen, bij de McDonald’s een ijsje gehaald en toen terug gelopen. We zitten in ieder geval in een leuk gebied waar van alles te beleven is. Nog tv gekeken op de kamer, maar daar is werkelijk niets interessants op. Dus maar gaan slapen.