Konijn.reismee.nl

Dagje Timmendorfer Strand

Om 7 uur gestart met een rondje hardlopen langs de Oostzee. Je hebt hier een boulevard lopen vlak langs het smalle strand, dus zo kun je een rondje van ongeveer 5 km maken langs het strand. Het is nog heerlijk rustig, ook op het kleine piertje in Timmendorf. Na het opfrissen een uitgebreid ontbijtbuffet in het hotel, lekkere broodjes, ei en genoeg keuze aan beleg.

Hierna vertrekken we voor een wandeling naar Sea Life Timmendorf, ongeveer 2,5 kilometer verderop. Het is dezelfde route als het hardlooprondje, maar dat is niet erg, langs het water lopen blijft leuk. De wind is nog wel aanwezig, maar een stuk minder als gisteren.

Sea life zit in een klein gebouwtje aan de boulevard. Het aquarium is niet zo groot, wel een paar mooie aquaria en thematisering. Ze hebben ook 2 otters, nog heel jong van 1 en 2 jaar oud, heel schattig. Voor de rest murenes, zeepaarden, een octopus en veel kleine vissen. Er is ook een onderwatertunnel met veel vrolijk gekleurde wimpelvissen, haaien en een zeeschildpad. De winkel aan het einde van de route is ietwat gedateerd. Een leuk bezoek aan dit centre.

Hierna dwalen we door Timmendorf. Er is niet zoveel te doen, een mix van vakantiehuizen, hotels en winkels. We halen in de supermarkt broodjes voor de lunch. Die eten we in een parkje om de hoek. Daarna terug gelopen naar Niendorf. Daar bij de bakker nog een broodje gehaald en gegeten op de boulevard. Voorbij ons hotel zit ook nog een kleine pier, dus daar zijn we even overheen gewandeld in het zonnetje. We gaan daarna terug naar het hotel om even rustig te zitten, er staat al 17 kilometer op de teller.

Later gaan we weer op pad, we hebben om half 5 een tafel gereserveerd in Timmendorf. Later boeken kon niet, dus eten we wat eerder. Eerst weer zo’n 40 minuten lopen naar Timmendorf stad. Nog steeds lekker weer hier. In het restaurant bestel ik een flamkuchen en Edwin de schnitzel. Allebei heerlijk gegeten, en propvol naar buiten. Omdat we geen zin hebben om nog een keer dezelfde route te lopen, gaan we op zoek naar een bushalte. Die vinden precies op tijd, want de bus die maar 1 keer in het uur rijdt, komt er net aan. Op vertoon van je Ostsee-card mag je voor € 1,- per persoon mee. De enige reden dat we deze kaart hebben, is omdat je hem bij het hotel krijgt en je dan het strand op mag. Dat is hier namelijk niet gratis, en ze controleren er wel eens op of je betaald hebt voor het strand, heel vreemd. Maar goed met de bus terug naar het hotel, lekker snel in plaats van de wandeling (we hebben er vandaag ook al 21km op zitten).

Na een uurtje op de kamer, lopen we nog even naar buiten. We hebben we trek in een ijsje, en er zit vast wel een ijstentje op de boulevard. Dat klopt en niet eens zo ver lopen vinden we een zaakje met Italiaans ijs. We nemen allebei 2 bolletjes, smaakt zeer goed. Na nog een korte wandeling gaan we terug naar het hotel. Morgen vertrekken we naar Hamburg.