Konijn.reismee.nl

Hansapark

Vanmorgen waren we bijtijds uit de veren. Blijkbaar te vroeg voor het ontbijt, want dat is nog niet open, dat kan pas vanaf 8 uur, en we zijn 10 minuten te vroeg. Er zitten nog 2 koppels te wachten, beetje gek ook dat het ontbijt pas later klaar staat. Je mag ook niet eerder pakken dan dat alles klaar staat, echt een beetje vreemd. De broodjes zijn uiteindelijk wel heel lekker, maar dit is een beetje vreemd hotel. Gelukkig blijven we maar 1 nachtje.

We rijden via een landelijke route naar Hansapark. Onderweg veel weilanden vol gele bloemen en hier en daar lopen hertjes rond. Bij Hansapark aangekomen, parkeren we de auto en kunnen meteen het park in. We starten met de Kärnan achtbaan, echt de gaafste van de dag, en zeker in de top 5 van onze favoriete achtbanen ooit. Dat komt met name door het gedeelte binnen. Als je eenmaal in het karretje zit ga je in het donker een achtbaanlift op. Die gaat recht omhoog, dus je kijkt recht naar boven. Dan valt de kar ineens een stukje achteruit terug, waarna je weer naar boven getrokken wordt en een tijdje blijft hangen. Geen idee wat er gaat gebeuren totdat er ineens snelheid in de kar komt en je naar buiten schiet. Daarna nog een geweldig wilde rit over de baan, maar dat eerste gedeelte binnen was uniek en heel gaaf.

In Hansapark staan nog meer leuke achtbanen, en de hoogste schiettoren van Europa, maar die heeft Edwin alleen gedaan, want je draait heel lang rond op 100 meter hoogte voordat je valt en daar heb ik het niet zo op. Verder wat rustige attracties gedaan en een heerlijke wafel gegeten. Was een leuk dagje pretpark.

Met de auto naar Timmendorfer Strand gereden waar ons hotel in de buurt is, om precies te zijn in Niendorf. Een netjes hotel vlak aan het strand. Bij de deur van je hotelkamer hebben ze een stenen hart gehangen met je naam erop, wel grappig.

Voor het diner gaan we op zoek naar een restaurant. Eerst even rond dwalen in de buurt, in de haven is een markt met eten maar ook wat maritieme prullaria. We lopen een piertje op, maar het waait heel hard, dus keren we weer om. Ook het strand bewaren we daarom maar even voor morgen. Een restaurant uitkiezen is niet zo makkelijk, vanwege het menu of het is iets te chique.

Bij een visrestaurant kunnen we alleen buiten zitten, omdat het uit de wind is doen we dat maar. We eten er een lekker gebakken visje, dat heerlijk smaakt. Daarna nog gewandeld, tegen de wind in op de boulevard en terug naar het hotel.