Konijn.reismee.nl

Legoland Billund

Vandaag een hele leuke dag gehad in Legoland Billund. Na het ontbijt vanmorgen, op tijd naar het park gereden. Daar is het al best druk. Het is hier net als bij ons een officiële vrije dag op Hemelvaartsdag. Daarom al rijen bij de ingang. Daar staan ook Ferrari’s geparkeerd, want blijkbaar opent vandaag de nieuwe Ferrari attractie in het park. Daar kun je auto’s bouwen en deze onder andere op een scherm projecteren.

In het park is het de hele dag wel druk, maar wachttijden lopen nooit verder op als 20 minuten. We doen verschillende attracties, achtbanen, schietattracties en een rustig vaartochtje in de piratenattractie. Om 11 uur is de officiële opening van de Ferrari attractie. We gaan even kijken, maar het is vrij saai met toespraken in het Deens. Uiteindelijk wordt er een grote Ferrari onthult helemaal bestaande uit Lego steentjes. Deze hebben wij pas later bekeken, omdat we niet zolang bij de opening wilden kijken.

We bezoeken in die tijd liever Sea Life dat ook gevestigd is in het park. Het is een heel klein centre, met wel een groot tunnel aquarium. Edwin had contact gelegd met het dierenverzorgingsteam. We mogen daarom een kijkje achter de schermen nemen. Na een leuke rondleiding, gaan we het park weer in. We bezoeken de grote winkel en eten daarna een hotdog voor de lunch. In de middag bezoeken we meer attracties waaronder een Polar thema achtbaan. Dat is de leukste attractie van de dag, met wat air time en een verrassing aan het einde van de rit, als de trein tot stilstand komt en vervolgens ineens 5 meter naar beneden zakt, heel gaaf.

We lopen door miniland, waar met name herkenbare gebouwen uit Denemarken, Noorwegen en Nederland staan. Het avond eten doen we bij een buffetrestaurant. Onbeperkt eten en drinken voor een vaste prijs. Er is een ruime keuze, dus we kunnen allebei lekker eten. Ook kun je softijs tappen. Na het eten lopen we nog een rondje door het park. De attracties zijn gesloten, maar je mag tot acht uur blijven rond lopen. Dat is heel leuk want achterin het park is bijna niemand meer, dus we kunnen foto’s maken in een leeg park. En heel fijn, de hele dag irriteerden wij ons al aan het gebrek aan ruimte dat met name Deense mensen je geven. Ze staan heel dicht op je of blijven hinderlijk voor je voeten lopen. Daar hebben we nu even geen last van, en dat is heel fijn.

Na dit rondje in stilte lopen we via de winkel het park uit, het was hier nog leuker als gedacht, bijna jammer dat we weer weg moeten. Morgen rijden we terug naar Duitsland voor de volgende etappe van de reis.