Konijn.reismee.nl

Lego House

Vanmorgen vroeg uit de veren voor een rondje hardlopen, met behulp van routepaaltjes in verschillende kleuren. Edwin volgt de gele route door het bos, en maakt 2 herten aan het schrikken. Ik volg de groene route langs weilanden, maar ik zie lange tijd geen groen paaltje bij een afslag staan. Uiteindelijk beland ik in het dorpje Rue, 3km verderop, dat klopt niet. Ik volg maar dezelfde weg terug omdat ik echt niet weet hoe de route loopt. Ik kom ook geen paaltje tegen. De route is wel mooi langs de weilanden en verder helemaal niemand in de buurt. Wel pittig met alle heuvels en een stuk vals plat. Na 6km terug bij het hotel.

Even opfrissen en naar het ontbijtbuffet. In Denemarken is dat iets anders qua assortiment. Ook omdat het hotel alleen lokale producten aanbiedt. Wel lekker met roerei, diverse kazen, en een honingraat waar je zelf honing uit schept. Na het ontbijt de auto in op weg naar het Lego House een paar kilometer verderop. De kaartjes verzilveren en dan ontvang je een armband die je door het hele pand kunt scannen. Bij elk gebied kun je opdrachtjes doen, zoals het bouwen van een ruimteschip, auto, bloem of vis. Ook kun je een kort filmpje maken in speciale decors. Wij maken een grappig filmpje met 2 minifigures in een straatscene, was heel leuk om te doen.

Voor de lunch gaan we naar het restaurant. Daar bestel je niet bij het personeel maar via een schermpje op tafel. Elk gerecht heeft een Lego steentje erbij staan, je doet de 4 steentjes van jouw keuze in een bakje en op het scherm zie je dat de keuken bestaande uit Lego poppetjes ermee aan de slag gaat. Als het eten klaar is loop je naar de robotmachine en zie je hoe jouw eten in een groot Lego blok naar beneden komt, waarna een Lego robot deze naar je toe duwt. Echt een heel grappig systeem. Het eten smaakt ook nog lekker, dus een goed idee om hier te eten.

Na het eten de resterende stations met opdrachten bezocht. Het langste blijven we hangen bij de plek waar je van 2x4 blokjes iets creatiefs kunt maken. Edwin bouwt een grote bij met bloemen. Ik maak een boom, eekhoorn en schildpad. Was heel leuk. Verder nog met kleine robots gespeeld. Na afloop van je bezoek kun je een zakje van 6 rode Lego steentjes mee naar huis nemen, die komt uit een machine die laat zien hoe Lego steentjes worden gemaakt. Ook kun je nog 1 keer je armbandje scannen, daarmee krijg je een geprint pasje. Daarop staat een code zodat je al je foto’s van de opdrachten nog een keertje kunt terug kijken.

We kopen in de winkel nog wat Lego House bouwsets en sleutelhangers. Ter afsluiting eten we nog een muffin in het cafe. Daarna lopen we naar buiten, Lego House was heel erg leuk om te bezoeken, we zijn dan ook veel langer gebleven dan gedacht. We lopen nog een rondje door het stadje, maar daar is verder niet zoveel te doen. Bij de supermarkt broodjes gehaald voor het avondeten. Met de auto rijden we terug naar Vejle.

In deze stad bezoeken we het overdekte winkelcentrum en de binnenstad. Heel veel winkels en veel verklede studenten al weten we niet waarom. Terug in het hotel gegeten en tv gekeken. We maken later nog een wandeling langs de weilanden en een beetje er doorheen als we naar de weg oversteken. Daar komen we mijn gemiste groene paaltje van vanmorgen tegen. Die staat bij een klaphekje dat een weiland in leidt. Niet gek dat ik die vanmorgen gemist heb. Eenmaal terug in het hotel een flauwe Duitse quiz gekeken. Morgen nog een Lego dag, dan gaan we naar Legoland.