Konijn.reismee.nl

Dagje Heidepark

Vanmorgen waren we al vroeg wakker in het Heidepark hotel. Allebei de hardloopkleren aan en een rondje van 5km gerend. Edwin rond de parkeerplaats van het hotel en het vakantiepark. Ik ben een stukje langs de weg gerend en daarna door een bos en langs weilanden. Heel stil overal, wat in een bos soms een beetje spannend is, zeker als je de weg niet kent. Na het hardlopen even opfrissen en naar het ontbijt. Dit was een buffet met ruime keuze in warme gerechten en broodjes en vegan pannenkoeken. Die smaakten een tikje anders als gewone pannenkoeken, maar toch lekker. Er zaten wat groepjes mensen die jarigen in het gezelschap hadden. Dan krijg je een taart die gebracht wordt door een rijdende robot. Daar komt ook verjaardagsmuziek uit.

Na het ontbijt wilden we via de hotelingang het park in, maar dat mag blijkbaar niet met onze kaartjes. Moesten we alsnog omlopen naar de hoofdingang. Daar is het redelijk druk, maar goed geregeld als de poorten open gaan. Heel veel machines om je kaarten te scannen, dus iedereen is zo binnen. Wij hebben in het eerste uur 4 achtbanen en een valtoren kunnen doen, dus qua drukte valt het mee. De rest van de ochtend nog een aantal achtbanen gedaan. De grote houten achtbaan is mijn favoriet. Enorm hoog en als je naar beneden gaat vlieg je voor lange tijd uit je stoeltje, echt de reden dat ik houten achtbanen zo leuk vind. Edwin is meer fan van de Kraken, een achtbaan waarbij je recht naar beneden duikt.

Verder bezoeken we alvast de grote winkel om wat kleine souvenirs te kopen. Bij het afrekenen een zeer behulpzame medewerkster, waar we in gebroken Duits toch nog een leuk gesprek mee hebben, en we krijgen korting met onze personeelspassen, ook heel fijn.

Daarna wat kleine attracties gedaan, minder spannend maar wel heel leuk om te doen. We lunchen met een grote flamkuchen op een terras in het zonnetje. Het uitzicht is wat minder, want de man aan de tafel naast ons weegt een onsje teveel en laatiets teveel bouwvakkersdecolleté zien als hij zit. Dan smaakt je eten toch iets minder. De rest van de middag nog wat attracties bezocht, en een ijsje gegeten. We doen onze favoriete achtbanen nog een keertje.

Het mooie weer stopt om kwart over 4 er komt regen en misschien onweer aan. Reden voor het park om alle attracties uit voorzorg te sluiten. Erg jammer, we besluiten na een tijdje schuilen toch maar naar het hotel te gaan. We denken dat de attracties toch niet meer open gaan voor de laatste 20 minuten van de dag. De ingang tussen park en hotel werkt echter met een scanbewijs van je kaartje, dat hebben wij niet. We glippen dan maar naar binnen via de ingang voor kinderwagens. Vanuit onze hotelkamer zien we dat de attracties alsnog zijn open gegaan voor het laatste half uur. Dat is jammer, maar goed we hadden toch al bijna alles gedaan.

Om half 7 mogen wij aanschuiven voor het diner buffet. Onbeperkt warm eten en een dessertbuffet. Een ruime keuze uit verschillend vlees en groente, bij toetjes is ijs, kleine gebakjes en verschillende soorten vla/pudding. Ook is er een chocoladefontein, maar het snoep en fruit er omheen is erg rommelig en kinderen zitten overal aan dus die laten we links liggen. Het drinken is ook onbeperkt en zelf tappen dus we zitten goed vol na afloop. We maken nog een korte wandeling langs het vakantiekamp met huisjes en gaan dan terug naar de hotelkamer. Morgen rijden we naar Denemarken.