Konijn.reismee.nl

Eerst 2 dagen in Duitsland

Gistermiddag zijn we vertrokken naar Duitsland. De eerste rit van de vakantie. Een lange rit van 2,5 uur naar Rheine net over de grens van Nederland. Het plaatsje zelf was alleen bedoeld voor een hotelovernachting, maar het bleek er onverwachts leuk te zijn. Hotel Cascada hebben we last minute gevonden, heel netjes en zeer ruime kamer.

Uitzicht op een smalle rivier waar een stroomversnelling zit bij het hotel, dus continu het geluid van kletterend water op de achtergrond. Voor het avondeten gezocht naar een restaurant in het stadje. In het winkelgebied zitten een paar restaurantjes, maar op het plein is het druk vanwege een concert dat door een politieke partij is georganiseerd. Veel herrie, dus wij zoeken langs het water een restaurant uit. Dat blijkt heel groot te zijn met overal zithoeken. Best leuk, maar daardoor word je makkelijk vergeten door het personeel. Na 20 minuten stappen we maar op, er is niemand langs de tafel gekomen. Onderweg naar buiten het personeel aangesproken, die willen ineens wel snel bedienen, dus gaan we maar weer zitten. Na weer zeer lang wachten en tot 3 keer toe de melding dat het eten er echt zo aan komt, is het dan zover de hamburgers zijn er. Voor mij met zoete aardappel, alles smaakt zeer goed, jammer dat de service zo slecht is. We keren daarna terug naar het hotel.

Vanmorgen goed ontbeten in een mooie ontbijtruimte, en nog nooit in een hotel geweest waar zoveel keuze was qua ontbijt. Van bladerdeeghapjes tot slagroomsoezen, broodjes, ei of ontbijtgranen, alles is aanwezig, we kunnen bijna niet kiezen. Zeer tevreden over dit hotel dus.

We rijden door naar Hameln. De stad die bekend staat om het sprookje De rattenvanger van Hamelen. Op zondag is het plaatsje wel wat uitgestorven, maar de mooie houten huizen maken het toch leuk. Op een plein zitten mensen allemaal te wachten op de voorstelling van het sprookje. Wij slaan dat over en zien alleen de optocht van acteurs met de fluitende rattenvanger voorop. Bij de bakker kopen we broodjes voor de lunch, waarna we terug gaan naar de waterkant waar de auto staat. Een leuke wandeling met uitzicht op de groene heuvels en een snelstromende rivier. Het is ook lekker warm in de zon, de vakantie is dus wel echt begonnen.

In de auto naar Hannover, we bezoeken niet het centrum maar een groot park aan de rand van de stad waar ook Sea Life zich bevindt. In het park lunchen we eerst op een bankje met de broodjes. De meegenomen pretzel is wel erg zout. Daarna naar Sea Life. Een mix van aquaria en een soort palmentuin met allerlei dieren. Heel leuk om te bezoeken. In de winkel informeer ik of de retail manager aanwezig is. Het is altijd leuk om een collega met dezelfde functie bij een andere attractie te spreken, en hij heeft er gelukkig ook wat tijd voor. Ondertussen gaat Edwin mee met de dierenverzorgers voor een kijkje achter de schermen, en mag hij mee bij het haaien voeren. Dat duurt wat langer dan ik bezig ben, dus ik ga lekker een ijsje eten in de zon.

Als Edwin terug is, bezoeken we de Herrenhauser Garten. Dit is een enorme tuin met een doolhof, fonteinen en heel veel heggen. Een echte paleistuin dus zoals je het je voorstelt dat ze er uit zien vroeger bij kastelen. We dwalen wat rond tussen gouden beelden en een enorm hoge fontein. Het doolhof was niet echt een doolhof, want je was er jammer genoeg zo doorheen. Er is ook een soort grot waar je rondloopt in een kunstwerk van Niki de Saint Phalle, met allemaal bonte kleuren en mozaïek.

Terug bij de parkeerplaats, kun je blijkbaar alleen met contanten betalen bij de automaat. Dat heb ik niet bij me, en Edwin heeft alleen € 20 maar dat mag er niet in. Hij koopt dan maar een flesje cola bij een eettentje om zo klein geld te krijgen. Je vraagt je toch af hoe je je auto mee krijgt als je echt geen contant geld op zak hebt, of kun je dan nooit meer weg?

We rijden door naar Heidepark, dit pretpark gaan we morgen bezoeken, maar we logeren daar alvast in het hotel. Onderweg heel veel vertraging, het schiet maar niet op. Rond 19 uur stoppen we eindelijk bij de McDonald’s voor wat eten. Vanaf daar zijn we zo bij het hotel. We hebben een ruimekamer in jungle thema met uitzicht op het park, heel leuk. Even een rondje gelopen naar de hoofdingang van het park en het hotel bekeken. Morgen kunnen we vanaf een speciale ingang meteen het park in, hopelijk is het niet zo druk dan kunnen we alle attracties doen.

Dick van der Zwan

Heel veel plezier en fijne vakantie.