Konijn.reismee.nl

Studio tour en LA Lakers 3 oktober 2022

Dit verhaal volgt even een dag later want we waren gisteren nogal laat thuis, dat was niet helemaal de bedoeling, maar ja dan moeten ze niet meerdere vestigingen van ons hotel hebben, dat lees je straks wel. Maar hierbij alsnog ons verslag van gisteren:

Vanmorgen weer ietsjes later wakker als gisteren, tegen de tijd dat de vakantie erop zit hebben we denk ik het op de juiste tijd opstaan ritme. Spullen in gepakt en uitgecheckt bij het hotel. De hoek om gereden voor een ontbijt bij Denny’s. Voor Edwin broodjes met ei en chorizo en nog wat groente erbij. Ik kies voor Amerikaanse pannenkoeken met banaan en chocolade, daarbij krijg je dan ook nog ei, hashbrowns en bacon. Dat krijg ik niet allemaal op.

Bij de benzinepomp langs voor een beetje benzine. In Amerika erg duur aan het worden, we kregen de auto bij het verhuurbedrijf volgetankt mee, dus dat scheelde maar nu moet er toch een beetje bij. Daarna naar Manhattan Beach gereden, dit strand is lekker dichtbij en er is altijd wat te zien. Deze keer wat surfers met peddels die hun best doen om met de golven mee te surfen en dan tegen de golf in om te keren. Dat ze daarbij blijven staan is best knap. Een rondje over de pier gelopen. Edwin spot een dier in het water, niet goed te zien wat het is, lijkt op een zeeleeuw die telkens even boven water komt.

Na een half uurtje gaan we de auto weer in, we rijden naar de Warner Bros studio’s voor een tour. Het eerste stuk rijden we langs de kust, met mooi uitzicht over de stranden. Daarna een saaie snelweg. Bij Warner Bros studios tassencontrole en even wachttijd die je kan doorbrengen in de winkel en bij een wachtruimte met de geschiedenis van het bedrijf.

Daarna volgt een korte introductiefilm en komt de gids ons halen. Met de gids ga je een uurtje mee in een open karretje dat rond rijdt langs diverse gebouwen en filmsets. De gids is een beetje hyper, maar vertelt veel leuke dingen. Zo zien we een jungle set waar meerdere series en films zijn opgenomen zoals The Big Bang Theory en Jurassic Park. Ook is er een binnenstad plein met een kleine kerk. Daar mogen we binnen kijken om te zien dat het leeg is en hoe ze deze dan klaar maken als set. Er hangt een poster op de deur dat op 6 oktober de opnames vam Young Sheldon hier worden gedaan.

We rijden langs vele studiogebouwen maar mogen er maar in eentje binnen kijken, die van een serie die wij niet kijken All American. Ze nemen alles op met 1 camera dus leuk om te zien hoe die set er dan uit ziet en hoe ze dingen uit beeld houden die niet passen bij de opnames.

Na deze tour mag je zelf rond lopen, in een gebouw waar ze van diverse series en films sets of props hebben staan. Je kunt er op de foto op de Central Perk set van Friends. Of alles nog echt is van de opnames betwijfelen we. Dat zelfde geldt voor The Big Bang Theory, daar mag je ook in het appartement en in de gang met de lift op de foto. Dat is wel heel leuk. Op tv laten ze je geloven dat er diverse etages zijn als ze omhoog lopen, in werkelijkheid is er slechts 1 gang met trappen die nergens naar toe gaan, die ze telkens ombouwen zodat het telkens een andere gang lijkt.

Er is ook een cafe in Friends stijl waar je eten en drinken kunt kopen. Dit is echter zo duur dat we dat maar niet doen. De ruimtes waar je kunt eten zijn gebouwd als de appartementen set net als de winkel. Buiten ga je mee met een karretje naar een buitenlocatie waar de fontein staat die ze bij Friends tijdens de opening van elke aflevering gebruikt werd. Je mag hier ook even zitten op een bank voor de foto.

Daarna de laatste locatie een gebouw met voornamelijk props zoals kleding en Batman voertuigen. Hier kun je van de DC comics films zoals Aquaman, Batman en Justice League wat spullen zien. Ook zijn er nagebouwde sets van Harry Potter, de echte spullen en sets van deze film hebben ze niet, alles staat in Londen. De tour was leuk, veel gezien.

We willen wat lunch halen en stoppen ergens waarvan wij denken dat het een supermarkt is. Bij binnenkomst blijkt het een hobbywinkel te zijn, foutje. Even op de kaart gekeken en verderop zit een Vons, dat is wel een supermarkt. Broodje en een klein taartje mee voor op de kamer.

We rijden naar ons hotel, daar logeren we 3 nachten en het is ons laatste hotel van deze vakantie. Het zit om de hoek van de Universal Studio’s, een pretpark waar we morgen naar toe gaan. In vergelijking met de vorige hotels is deze echt veel luxer. We hebben een enorme kamer met klein keukentje en kantoorzitje. Je kan echt een rondje rennen door de kamer, zo ruim. Wel heerlijk voor de laatste 3 nachten. De parkeergarage is wat lastig, want door ruimtegebrek moeten auto’s met 2 achter elkaar staan. De achterste moet de autosleutels afgeven bij de receptie zodat ze de auto kunnen verplaatsen als de voorste weg wil.

We gaan vanavond naar een wedstrijd van de LA Lakers tegen de Sacramento Kings. Het voorseizoen van de NBA is begonnen dus dit is een soort trainingswedstrijd. We wilden met de metro gaan, maar bedenken ons wat dat betekent ook dat we vanavond laat in het donker een stuk moeten lopen. Dat vinden we niet fijn met al die gekke types die hier buiten lopen. Dus met de auto vroeg op pad, wel in de file maar toch zijn we er snel. Parkeren kan om de hoek in de garage, heel goed geregeld want ze hebben allemaal personeel staan dat uitlegt waar je heen moet.

Groot stadion, de Crypto Arena. Tassencontrole gaat snel want eigenlijk mag je niks meenemen, alleen een mini tasje. We bezoeken de winkel om een souvenirshirt aan te schaffen. We wilden er eentje hebben die je later als hardloopshirt kan gebruiken. Het is wat lastig want sommige shirts zijn heel duur. Toch allebei geslaagd, door een fout bij de kassa krijg ik zelfs 50% korting We gaan naar de tribune, we zitten wel hoog maar toch heel goed zicht op het veld.

Ze zijn aan het ingooien en daarna volgt uiteraard het volkslied. De wedstrijd zelf is heel leuk gaat in 4 keer 12 minuten. Door de vele time outs die worden aangevraagd duurt het echter veel langer. Vooral als de snelheid in het spel zit is het gaaf om te zien of als ze aan de basket hangen na een score. Ze verliezen helaas wel, maar we hebben wel LeBron James zien spelen, dat is gaaf. Een andere goede speler vond ik Scotty Pippen Jr. was overal op het veld te vinden en scoorde nog.

In pauzemomenten komen de cheerladers dansen en mag iemand om geld te winnen op de basket gooien. Tijdens de wedstrijd ook constant muziek, dus het is een hele show waar we van hebben genoten. We zijn snel weg uit de parkeergarage.

Edwin wil nog even langs een McDonald’s omdat ze er tijdelijk een Happy Meal voor volwassenen hebben met collectors item. Die is helaas uitverkocht. Met de route gaat het hierna mis, ik tik ons hotel in, maar let niet goed op dat ze nog een vestiging hebben. Komen we dus op een verkeerde locatie terecht. Als we naar ons echte hotel willen rijden blijken we langs een locatie te komen waar net een concert is geëindigd met heel veel mensen. Dus file en overal voetgangers, het duurt lang voordat we hier weg zijn, dom foutje van mij.

Uitendelijk komen we bij het hotel aan, we hebben een hele leuke avond gehad. Nu slapen en dan morgen naar Universal Studio’s waar we een VIP-tour geboekt hebben.