Konijn.reismee.nl

Naar het strand 30 september 2022

Vanmorgen waren we weer uit ons zelf om half 6 wakker. We waren van plan een rondje te gaan hardlopen, maar hebben dat toch maar niet gedaan want we zijn een beetje moe van de afgelopen pretpark dagen. Dus maar rustig aan gedaan en de koffers heringericht zodat de spullen die we nog nodig hebben makkelijker te vinden zijn. Auto ingeladen en uitgecheckt bij het hotel.

Naar Denny’s geweest voor ontbijt, onder andere pannenkoeken met fruit, ei en hashbrowns, soms heb je gewoon zin in een groot ontbijt. Daarna weggereden naar Huntington Beach. Daar is het druk vanwege een Airshow die deze dagen gehouden wordt. Het is 1 van de grootste ter wereld, dus veel Amerikanen die daar lekker met stoeltjes en een picknick zitten te wachten op de vliegtuigen die gaan komen. Wij rijden een stukje verder naar Bolsa Chica, een natuurreservaat en State Beach. Dat betekent entree betalen, maar ook een mooie parkeerplaats en toiletten.

Langs de boulevard veel campers die mag je daar neerzetten, een mooie overnachtingsplek. Wij wandelen over een fietspad langs het strand. In de verte kunnen we straaljagers zien van de vliegshow. Af en toe komen ze dichtbij ons strand vliegen, en dat geeft een hoop kabaal, mooi om te zien en horen. Ook komen er af en toe grote legervliegtuigen laag overvliegen, zo krijgen we toch wat van de vliegshow mee.

Over het strand gewandeld met de voetjes door de zee. De zee is best wild dus je moet opletten met de golven anders ben je nat. Op het strand zijn ook leuke kleine vogeltjes, ze lopen in de branding en rennen telkens snel weg als er een golf aan komt. Later zien we ze ook op het strand in grote groepen rond lopen of verdekt opgesteld in heg zand liggen.

We bezoeken het bezoekerscentrum even verderop, daar zijn wat mensen bezig met het klaar zetten van wat spullen. Beetje ongemakkelijk dat we de enige bezoekers zijn, maar goed we praten over die vogels op het strand en zij vertellen over het natuurgebied en dat we die beslist moeten bezoeken. Ze halen zelfs een vogelinformatiekaart te voorschijn zodat we vogels kunnen herkennen. Dat was nou ook weer niet de bedoeling want we zijn helemaal niet van plan om vogels te gaan bekijken. Aardig was het wel, we babbelen nog wat over zeeotters en walvissen en gaan dan weer verder.

Met de auto naar Seal Beach gereden, een strand iets verderop met een pier. Voor slechts $2 mag je een uur geparkeerd staan aan het strand. We hebben op de pier gewandeld, veel vissers maar voor de rest rustig. Het zeewater is heel mooi van kleur echt turquoise en er duiken af en toe pelikanen in om vissen te happen. Ondanks de naam van dit strand komen hier trouwens niet echt zeehonden voor. Nog even gewandeld door een klein straatje met winkeltjes. Daarna doorgereden onderweg een hapje gehaald, ik koos voor een pindakaaskoekje, die smaakt jammer genoeg heel erg vies. Was een soort gezonde versie, en echt niet te eten.

We moeten een stukje rijden lage Long Beach om bij Redondo uit te komen. Geen gemakkelijke weg met veel stoplichten en sommige mensen halen rare dingen uit in het verkeer. In Redondo zijn we een paar jaar geleden ook eens geweest, er zit een klein haventje waar je omheen kunt lopen en een ronde pier. Veel visrestaurants, maar in vergelijking met de vorige keer ook veel leegstand. Ook hier veel vissers op de pier en pelikanen op de rotsen. Een tijdje rond gelopen en toen met de auto naar het hotel gereden waar we 3 nachten verblijven.

Voor het avondeten naar Denny’s geweest, omdat we geen lunch hebben gehouden na het grote ontbijt hebben we nu wel honger, dus hamburger en kip gegeten. Bij de Walmart brood en water gehaald, morgen ontbijten we in heg hotel. Rustige dag vandaag, maar was ook wel een keer lekker na al die drukke dagen hiervoor.