Konijn.reismee.nl

Disneyland Californië 29 september 2022

Dit verhaal eerst maar beginnen met een vervolg op gisteravond. We wilden vroeg gaan slapen omdat de wekker om 6 uur gaat. Dat ging de mist in want bij het nieuws begonnen ze een ‘high speed chase’ uit te zenden. Oftewel iemand had een auto gestolen en de politie zet de achtervolging in en dat kun je dan live op tv meekijken. Maar dit ging dus best lang door, wel een uur waarbij de autodief een paar keer bijna een aanrijding had. Aan de ene kant wil je weten hoe het afloopt maar meestal is dat met een aanrijding of met politie ingrijpen. Toch blijf je kijken. Het liep uiteindelijk af doordat de autodief de auto stil zette en toen probeerde te voet te vluchten en een huis in te komen. Toen dat niet lukte ging hij maar plat op de grond liggen en gaf zich over, toen werd hij gearresteerd en konden wij gaan slapen.

Om 6 uur dus de wekker en om kwart over 7 zijn we naar het Disney park gelopen. Als we daar aankomen staat het rijendik met bezoekers, het wordt een hele drukke dag. Als we binnen zijn willen we eerst naar Star Wars want daar staan de 2 nieuwste attracties. Helaas is 1 ervan gesloten. De ander is wel open Smugglers Run en heel gaaf. Het is een simulator waar je met 6 personen in zit. De voorste 2 moeten het voertuig besturen, 2 zijn de gunners die moeten schieten en dan zijn er 2 engenirs. Edwin en ik waren de gunners en inde simulator moet je dus echt knoppen indrukken om dingen te laten gebeuren. Ondertussen lijkt het net alsof je echt door de ruimte vliegt. Was echt super goed gemaakt dus later hebben we hem nog een keer gedaan.

De tweede attractie was de Splash Mountain, een rit in een bootje waarbij je door het decor van Broer Konijn vaart en 3 keer een val naar beneden maakt. Je wordt niet een beetje nat maar echt doorweekt doordat de golven het bootje in slaan. Edwin moest op plek 1 vooraan de boot zitten en ik daarachter. Ik kwam er best nat uit, maar Edwin was doorweekt zowel kleding als rugtas. Ik kreeg er de slappe lach van, want hij was echt een verzopen kat. Maar goed in de loop van de dag droogde het wel op.

Wat hebben we verder gedaan, veel rustige attracties waarbij je in een karretje of bootje zit en een thema bekijkt zoals Pirates of the Caribbean, Winnie the Pooh, Snow White en It’s a small world. Voor de lunch vonden we een plekje bij een Pizza tent, net zoals gisteren eerst besteld via de app waarna je alleen nog maar hoeft af te halen. Met moeite een zitplek gevonden want het is megadruk in het park. Pizza was lekker en Edwin zijn pasta ook.

In de middag hebben we de Big Thunder Mountain achtbaan nog kunnen doen, ook een hele leuke rit. De tweede Star Wars attractie hebben we ook kunnen doen. Daarvoor hebben we wel de Lightning pas in de app gebruikt net als voor een paar andere attracties. Dit bespaart wachttijd want je reserveert een attractie voor een tijdsblok dat beschikbaar is en kunt dan in een korte looproute bijna meteen de attractie in. Bij Star Wars moesten we daarvoor bijbetalen, maar dat was beter als 2 uur wachten in de rij.

De attractie Rise of the Resistance zelf was echt indrukwekkend. Je doet echt mee in een verhaal alsof je in een film zit. Dus je gaat aan boord van een luchtschip en komt op een ruimtestation terecht. Als de deuren open gaan staat er een heel leger aan stormtroopers. Daarna volgt een rit in een kar en gaat het verhaal verder dat je moet ontsnappen. Onderweg middels enorme beeldschermen en sets maak je een hele mooie rit. Eigenlijk niet op te schrijven, maar was denk ik de gaafste attractie qua beleving die we ooit gedaan hebben.

Verder nog een ijsje gehaald, weer het formaat tennisbal en in winkels gekeken. Edwin is ook bij de klantenservice langs geweest want je kunt namelijk een gratis button krijgen als je een speciale gelegenheid hebt zoals je verjaardag of een eerste bezoek aan het park. Wij wilden er ook eentje dus Edwin vertelde dat wij onze 15-jarige trouwdag vierden, dat was vorig jaar maar toen konden we hier natuurlijk niet heen. De mevrouw bij de balie vond het leuk en gaf ons 2 buttons met daarom door haar een 15 getekend en de opdruk Happily ever after. Zodra je de button draagt wordt je dus gefeliciteerd door personeelsleden dat gebeurde bijvoorbeeld in de winkel bij het afrekenen.

Voor het avondeten zijn we naar een saloon geweest voor kip met frietjes. We wisten niet dat er een oude man op de piano liedjes ging spelen in cowboy stijl. Was wel grappig, maar heel goed zingen kon hij niet, vermakelijk was het wel.

Om 18 uur zijn we weg gegaan, het park is nog tot 12 uur ‘s nachts open, maar dat is niet vol te houden. Het wordt ook steeds drukker en bij de ingang staan nog steeds enorme rijen voor de deur. Wij hebben wel genoeg van de drukte dus tijdig weg gaan was niet erg. De attracties die we nog wilden doen hadden ook enorme wachttijden en daar waren wij te moe voor, dus helaas niet alles kunnen doen wat we wilden, maar het meeste gelukkig wel.

Bij het hotel wilden we nog een Fanta scoren voor mij, maar alle 3 de automaten waren leeg wat betreft Fanta. We zijn bij het hotel ernaast gaan kijken maar ook daar was geen Fanta, bij de hotel daarnaast was wel Crush in de automaat ook een soort Fanta drankje, dus niet voor niets deze zoektocht gedaan.

Nu op de hotelkamer, plannen maken voor morgen. We gaan dan Los Angeles verder verkennen en door naar een nieuw hotel.