Konijn.reismee.nl

Disney Adventure park 28 september 2022

We zijn weer eens om half 6 wakker, blijft toch lastig om in de juiste tijdzone te komen. Op het gemakje ontbeten op de kamer met broodjes pindakaas en sinaasappelsap. Om half 8 richting Disney California Adventure park gelopen. Het park opent al om 8 uur. Bij de ingang is het al druk, eerst in de rij voor de security check voor de tassencontrole. Daarna wachten voor de ingang. Eenmaal binnen verspreid iedereen zich en gaan wij naar de Avengers Campus.

De eerste attractie die we doen is Web Slingers van Spiderman, daarbij zit je in karretjes en moet je door je armen te bewegen op beeldschermen schieten. Edwin wint deze ronde, gaat niet zo goed qua scores met mij en de schietattracties. Hierna met een lightning pass door naar Guadrians of the Galaxy. Heel mooi gethematiseerd als in de film. Tijdens de rit zit je in een kar met 3 rijen mensen. Het is een soort schiettoren die verassende effecten heeft. Je vliegt telkens een paar meter naar boven of naar beneden waardoor je los komt uit je stoeltje, airtime. Dit gaat zo hard dat de flesjes aan de zijkanten uit mijn tas vliegen. Edwin vangt er eentje en die ander hou ik maar vast. Leuke rit maar van al dat heen en weer vliegen word je toch een klein beetje misselijk.

Buiten kun je met Dr. Strange op de foto, niet de echte maar een Disney acteur. Als hij hoort dat wij uit Nederland komen vraagt hij of we dan niet iets in oranje aan hadden moeten hebben. Alsof we daar allemaal elke dan in lopen, verder was hij wel aardig. Bij het Avengers gebied lopen gedurende de dag nog meer karakters rond zoals Iron Man, Spiderman (daar is ook een kleine show bij), Hulk en Black Widow.

De rest van de ochtend het park verkent en wat attracties gedaan. Bij de Cars attractie in de single rider line gaan staan. Dan kun je weliswaar niet samen in dezelfde rit, maar het scheelt 80 minuten wachttijd omdat dit sneller gaat. Je bent namelijk echt opvulling van lege plekken in karretjes. Bij toeval belanden we in de eerste rit alsnog in dezelfde kar. Super rit en mooi gethematiseerd. We gaan meteen nog een keer, maar moeten nu wat langer wachten en zitten niet bij elkaar, maar alsnog een leuke rit.

We willen dan naar Toy Story maar die is gesloten, en het lukt niet meer om die vandaag te doen, want de attractie is telkens even open en dan weer lang gesloten, grote technische storing dus. De lunch kun je via de park app bestellen en een afhaaltijd inplannen. Wij kiezen voor een rijstmaaltijd met kip en beef. Dat laatste valt voor Edwin heel pittig uit. Daarom nog een drankje besteld. De tafel gedeeld met een Amerikaanse familie want iedereen wil in de schaduw zitten (het is weer boven de 30 graden) en er is weinig plek vrij.

Na de lunch onder andere de attracties van de kleine zeemeermin, een dieren carrousel en de grote achtbaan bezocht. Die laatste is heel gaaf, je wordt op snelheid weg geschoten en dan ratelt de baan lekker door. We halen een ijsje, kiezen voor maar 1 bolletje want die heeft het formaat van een tennisbal. Bij de kassamedewerker moet je je naam opgeven zodat ze bij de afhaalbalie deze kunnen roepen. Hij vraagt waar mijn naam vandaan komt want hij vindt Chantal Frans klinken, maar mijn accent niet, dus maar uitgelegd dat we uit Nederland komen. Het ijsje is heerlijk.

Nog wat rond gelopen en attracties gedaan maar de wachttijd is flink. Bij de Spiderman attractie moeten we lang wachten maar blijft leuk, ook al verlies ik weer van Edwin, deze keer met een klein verschil. We doen ook de Guardians attractie nog een keer. Daar heb je blijkbaar 2 versies van want deze keer krijgen we een andere voorshow en filmpje tijdens de rit. Maar nog leuker dan de vorige want nu moeten we zogenaamd het poppetje Groot opsporen en die is heel grappig.

Het is inmiddels al half 6 dus gaan we eten. Bij Pym’s heb je apart eten, zo heeft Edwin een grote schnitzel op een minibroodje en heb ik een soort tosti met blauwe strepen erop met pindakaas, jam, banaan en bacon erop. Het smaakt raar, niet vies maar gewoon raar zoveel smaken door elkaar. Gelukkig hadden we de pretzel niet besteld trouwens want deze heeft het formaat van een vrachtwagenstuur. Je kan je niet voorstellen hoe groot.

Hierna bezoeken we nog een winkel, het is trouwens verbazingwekkend wat Amerikanen besteden in winkels, ze kopen echt voor honderden euro’s aan Disney spullen. dan houden wij ons nog in met wat kleine spulletjes. Hierna lopen we het park uit, we hebben alles wel gezien, dus lekker naar het hotel om even rustig te zitten. Morgen nog een Disney park te bezoeken. Dat moeten we eigenlijk net als veel andere bezoekers doen in zelf gemaakt shirts. Zoveel families lopen rond in zelf ontworpen shirts met teksten dat ze op vakantie zijn of jarig of verzin maar een festiviteit en het staat op een shirt. Moeten wij de volgende keer ook maar doen om niet uit de toon te vallen.