Konijn.reismee.nl

Knott’s Berry Farm 27 september 2022

Vroeg wakker vanmorgen, wel goed geslapen ondanks de snelweg voor de deur. We eten ons ontbijt op de kamer, broodjes met pindakaas die we gisteren uit de supermarkt hadden meegenomen. We brengen alvast de spullen naar de auto en maken dan een korte wandeling door de buurt. Het is hier niet ingesteld op wandelaars want er zijn weinig stoepen, eigenlijk moet je alles met de auto doen.

In de supermarkt nog bananen gekocht en een vruchtensapje. Uitgecheckt bij het hotel en om de hoek naar het pretpark Knott’s Berry Farm gereden. Een leuk familie pretpark, en op dit moment alvast in Halloweenstijl. Het is even wachten in de brandende zon tot we om 10 uur naar binnen mogen. Vlak voordat het park open gaat is er een officieel moment dat bij veel pretparken in Amerika gebeurt. Het volkslied wordt namelijk gespeeld. Petten gaan af en het hand op het hart, gezicht richting de vlag. Sommige mensen praten er gewoon doorheen, maar de meesten zijn uiterst serieus.

Eenmaal binnen meteen naar de grote houten achtbaan gegaan nu er nog geen rij staat. Deze baan was echt wild, een geweldige attractie met air time (je vliegt even uit je stoeltje) en g-krachten waardoor je zijwaarts wordt gedrukt. Ik vind houten achtbanen altijd het leukste en deze staat wel in de favorietenlijst. We gaan meteen nog een keer. Achter ons wil iemand in een scootmobiel van het pretpark ook de wachtrij in. Dat past helemaal niet, maar ze ramt zich een weg naar binnen. Letterlijk want poortjes worden geramd en ze moet telkens vooruit en achteruit. Eenmaal bij de achtbaan kan ze niet eens mee want de gordel kan niet dicht, dus moet ze uitstappen. De reden is dat mevrouw wat kilootjes teveel bij zich heeft, en dan past het niet. Tja dat is toch jammer van al haar inspanningen om bij de baan te komen.

Wij mogen deze keer voorin zitten, een andere beleving van de rit, maar weer geweldig. We lopen verder door het park, het is hier bloedheet, 35 graden dus het plan is om aan het begin van de dag de meeste ritten te pakken voordat het echt te heet wordt voor een achtbaanrit. We gaan nog in een keverachtbaan, daarin word je flink door elkaar geschut. De pony expres, waarbij je op een treintje zit bestaande uit paardjes en met een beugel in je rug, zit niet lekker en de rit was niet bijzonder. We spelen 2 rondes in een schietattractie, waarbij je vanuit een karretje schiet op beeldschermen. Edwin wint 2 keer dus dat is wel jammer voor mij.

Ik ga nog in een carrousel van dieren, natuurlijk voor het konijn gekozen om een rondje mee te draaien. Ook bezoeken we een mijntrein baantje, dat is een rustige attractie waar je mijnbouw scenes ziet met poppen, was wel mooi gemaakt. De laatste rit voor de lunch is een heftige achtbaan waar het karretje onder hangt. Ik had even onderschat dat achtbanen in Amerika iets heftiger zijn als in Europa. Dit was echt een heftige rit, een paar keer over de kop en het laatste gedeelte zeer zware g-krachten. Leuk, maar erg pittig, we houden het bij 1 rit.

We eten bij Panda Expres, even binnen in de airco zitten met een rijst en noedelmaaltijd. Daarna willen we in de waterbaan, maar de wachtrij van 40 minuten vinden we dat niet waard. Bij de uitkijktoren is niemand, dus doen we die. Het is sowieso erg rustig in het park dus de meeste attracties kun je zonder wachten in. Zo ook de wilde muis achtbaan die we daarna doen, geen favoriet van mij maar toch weer een rit.

Daarna zijn we wat winkeltjes langs gelopen, ongelofelijk hoeveel verschillende artikelen ze hier verkopen, ook veel Halloween. Ondertussen veel foto’s gemaakt van het park en de Halloween aankleding. Ik liet daarbij mijn telefoon met scherm naar beneden op de grond vallen. Ik dacht die zal wel kapot zijn, maar gelukkig alleen 2 kleine beschadigingen aan de hoeken, scherm nog heel dus daar kwam ik goed weg.

We bezoeken het Snoopy gedeelte van het park. Daar staan voornamelijk kinderattracties, we kunnen wel een kleine achtbaan doen. Beetje raar baantje, alsof iemand het zelf in zijn achtertuin heeft gemaakt. Paar hobbels erin en een kleine val naar beneden. Als we erin mogen zegt de attractiemedewerker tegen Edwin dat ze hem moet meten want misschien is hij te lang voor de attractie, en inderdaad hij mag er niet in. Ik ga wel, ik kies voorhet eerste bakje want dan kun je tenminste je benen nog kwijt. De baan is echt voor kinderen, je zit zowat op de bodem van het karretje en de beugel drukt je helemaal vast in je stoel. Leuke rit was het wel, maar goed om strak vast te zitten want je werd alle kanten uitgegooid.

Dit was de laatste attractie van de dag, we willen nog een ijsje halen maar die is $7 echt duur. Daar krijg je wel een mega ijsje voor van ik denk 20cm op een hoorntje. Dat is sowieso teveel voor ons. Ze verkopen ook funnel cake en daar krijg je ook zo’n toeter ijs op. Slaan we maar over dan maar geen ijs.

We rijden hierna naar een kleine Walmart supermarkt. We willen bij het volgende hotel op de kamer eten, daar hebben we ook een magnetron. Bij het uitstappen sla ik het portier tegen de reling waar de winkelwagentjes terug worden gebracht. Een klein plekje op de auto daarvan, maar zo klein dat ze dat hopelijk niet zien als we de auto bij het verhuurbedrijf terug brengen. In de supermarkt niet teveel gekocht, eigenlijk alleen avondeten. Het is daarna niet ver rijden naar Alamo hotel en suites. Dit ligt om de hoek bij Disneyland waar we de komende 2 dagen naartoe gaan. Inchecken gaat vlot, en we krijgen een kamer op de begane grond. Ook bij dit hotel is het zo dat je geen groot gebouw hebt waar de kamers in zitten. Het is meer een vierkant gebouw met een parkeerplaats in het midden. Alle kamers komen uit op deze binnenplaats dus vanuit je kamer sta je meteen buiten.

Als we willen eten komen we erachter dat we vergeten zijn om bestek mee te nemen bij de Walmart, dat wordt moeilijk eten. Edwin gaat dus maar even naar de lokale CVS een drogist en supermarkt in 1. Daar hebben ze dat niet, aan de overkant bij een andere winkel ook niet, dus maar plastic bestek gekocht.

De maaltijd op de kamer bestaat uit een salade, wraps en 2 magnetron maaltijden. Ik heb Mac en cheese en Edwin heeft gehaktbrood met aardappelpuree. Was wel lekker. Hierna lopen we naar Downtown Disney, dat is een gedeelte met winkels en restaurants voor de Disney-parken. Heel druk daar. Veel mensen zijn ook verkleed met Mickey-oortjes of speciale shirts. We lopen door wat winkels waaronder een mega grote Disney souvenirwinkel. Daar is zoveel te koop dat je niet weet waar te kijken.

Om half 9 lopen we terug naar het hotel. Morgen een vroege dag want het park gaat al om 8 uur open.