Konijn.reismee.nl

Reisdag naar Los Angeles 26 september 2022

Vandaag vroeg op want we vliegen vanochtend naar Los Angeles. Gisteravond alles klaar gezet, later op de avond begon het te onweren waardoor de televisie het niet altijd deed. Toch gek dat in zo’n moderne stad bij onweer meteen storingen optreden. Trouwens ook nog gelukkig dat we niet besloten hadden om naar Florida af te reizen, daar is een weerswaarschuwing vanwege een flinke orkaan die daar aanstaande week waarschijnlijk aan land komt. Mensen zijn er al aan het hamsteren en zandzakken vullen, was geen fijn moment geweest om daar naartoe af te reizen. In Los Angeles is het de komende dagen warm en zonnig dus wij hebben mazzel.

Vroeg uitgecheckt bij het hotel, en met de koffers naar het busstation gelopen. Daar moeten we met de metro naar Suthpin Boulevard en dan met de Airtrain naar luchthaven JFK. Met de express metro gaat het vrij vlot. Wel grappig dat een meneer ons vraagt of we naar het vliegveld moeten want dat moet hij ook, maar hij weet niet waar uit te stappen. Dat vraag je dan dus aan toeristen terwijl je zelf in die stad woont. Bij de poortjes van de metro uitgang helpt hij nog even met mijn koffer, wat wel fijn is want dat past maar net.

Op het vliegveld is het rustig, de koffer is zo weg gebracht al moet de mijne naar ‘odd shaped bagage’ nou ja is gewoon een zachte grote koffer dus beetje raar. Bij de handbagage controle gaat het ook snel, de schoenen moeten wel uit, altijd onhandig. Omdat de bodyscan niet snel gaat mogen sommige mensen net als ik erlangs zonder controle, opvallend dat dit allemaal vrouwen zijn die geen check krijgen.

De vlucht is vol maar verloopt vlot, mooi uitzicht op de Grand Canyon. Beetje jammer dat een meneer vlakbij ons geweldig hard ligt te snurken, oordopjes helpen niet. De vrouw die er naast zat is ergens anders gaan zitten, zeer begrijpelijk. Er is bij aankomst flinke vertraging omdat er nog een vliegtuig aan onze gate staat, we moeten een half uur wachten voordat we daar heen kunnen. Eenmaal uit het vliegtuig de bagage ophalen, beide koffers komen netjes via de rolband aan.

Daarna met de bus naar Alamo om onze huurauto op te halen. We mogen elke SUV in rij 4 kiezen, we aan voor een witte jeep. Grote auto, de koffers kunnen met gemak achterin. Er zitten veel bijzondere snufjes in die je niet per se nodig hebt, zoals de bandenspanning die bij het stuur in beeld staat per band. Wel leuk is dat je er een panorama dak in kunt maken, dus zicht naar buiten boven je hoofd, het dak kan eventueel ook nog open.

Voordat we naar ons hotel rijden, gaan we eerst een stop maken bij de alleroudste McDonald’s ter wereld. Het restaurant waar het dus allemaal begon, buiten staat er ook een uitleg bij en er is een klein museum. Wij bestellen aan het loket allebei een klein menu. Mijn Happy Meal heeft echt een mini patatje in een heel klein bakje.

Vlakbij is ook een outlet centre waar je merkkleding met flinke korting kunt kopen. Nou zijn wij niet zo van de merkkleding, maar als het om hardloopschoenen gaat is het wel handig om een goed paar te hebben. Bij Nike allebei geslaagd en met een flinke korting mooie hardloopschoenen gekocht. Nog bij andere winkels gekeken maar verder niks leuks gezien.

We rijden naar het hotel de Days Inn Buena Park dat ligt aan een drukke weg. Typisch snelweg hotel waarbij de kamers buitenom te bereiken zijn. Je staat dus meteen buiten als je de kamerdeur open doet. Verder wel netjes, beetje ouderwets.

Het is inmiddels al half acht dus rijden we met de auto naar de Denny’s om de hoek, onze favoriete diner. We bestellen allebei een hamburger met frietjes, Edwin heeft er mozzarella sticks op en ik ei en hashbrowns. Vanaf morgen gaan we weer wat gezonder proberen te eten, we zullen hier minder kilometers lopen als in New York dus maar een beetje opletten met de vette maaltijden.

Na de heerlijke maaltijd rijden we naar Target, een grote supermarkt om boodschappen te halen, water en brood met pindakaas voor ontbijt de komende dagen. Ook even in de $ 0,99 winkel gekeken. Heel goedkoop mes gehaald anders kunnen we de pindakaas niet smeren. Dan terug naar het hotel. Morgen gaan we naar Knott’s Berry Farm een pretpark hier vlakbij.

Dick

Is het Konijn niet mee?

Chantal Konijn

Jawel, het paarse konijn is mee ik heb eigenlijk nog weinig foto’s geplaatst met hem