Konijn.reismee.nl

3e dagje Monza

Vandaag weer een wandeling gemaakt naar het circuit. Het wordt elke dag drukker, vandaag kwamen we een grote groep Finnen tegen onderweg, voor de rest is het een optocht van clubjes mensen. Als beloning is er bij het circuit een gratis blikje Red Bull, maar dat hebben we maar even overgeslagen zo vroeg op de ochtend.

Het programma begon met de derde vrije training, dat uurtje was zo om. Op de tribune waar wij zitten, zit ook fanatieke Ferrari aanhang met enorme doeken met logo's erop die over de tribune gespannen worden. Ter verhoging van de sfeer werden er ook vlaggen en stokken uitgedeeld, zodat iedereen lekker kan mee zwaaien, die hebben wij dus ook gehaald.

's Middags was het tijd voor de kwalificatie. Vooraf konden we de voorbereidingen zien van de tv-ploegen van de BBC en RTL Duitsland. Dus onder andere Coulthard en Eddie Jordan in actie gezien. Ze interviewden Ross Brawn en Christian Horner, en probeerden verder rond te lopen door de pitstraat, maar die was afgeladen met kijkers die speciaal toegang hadden. Ongelooflijk hoeveel mensen er daar dan rond lopen, en vooral bij Ferrari staan te kijken.

De kwalificatie was natuurlijk leuk om te zien, en vanaf onze plek konden we ook na afloop de auto's zien binnen komen en de top 3 op de foto zien gaan. Na afloop nog de GP2 race bekeken. Bij de opwarmronde en start was het geluid geweldig hard, dus dat beloofd wat als de Formule 1 morgen van start gaat, we kijken er nu al naar uit.

Na de race nog een rondje gewandeld, en wat gedronken. Op weg naar de uitgang kwamen we langs de uitgang van de paddock waar de coureurs langs weg gaan. Daar staan altijd heel veel fans de coureurs op te wachten, vandaag besloten we ook even te wachten en dat werd beloond. Eerst kwam Chilton langs, daarna zag Marjolein Grosjean. We besloten dus nog een tijdje te blijven staan, en toen kwam Webber ook nog langs gelopen. Voor de rest Van der Garde, Di resta, Coulthard, Lauda, Pic en een glimp van Vettel gezien.

Waar de meeste mensen op wachtten waren de Ferrari coureurs. Toen er 2 Ferrari's voor het hek werden geparkeerd, wisten de meesten dat ze in aantocht waren. Dat leverde hectische taferelen op, waar wij midden in stonden, want we hadden een plekje vooraan bemachtigd. Eerst kwam Massa, en ik probeerde mijn vlag gesigneerd te krijgen, maar dat lukte niet. Toen Alonso te voorschijn kwam werd het weer duwwerk net als donderdag. Hij ging ook handtekeningen uitdelen, we stonden echt voor zijn neus, maar er was zoveel volk, dat het weer niet gelukt is om een handtekening te krijgen. Wel foto's gemaakt, en het mee maken was al heel leuk, maar misschien morgenavond nog eens proberen.

Omdat de meeste coureurs al weg waren, gingen wij ook maar aan onze wandeling terug beginnen. We komen dan altijd langs een hotel waar coureurs logeren. Daar is altijd wat volk aan het posten. Omdat er foto's werden gemaakt door mensen, besloten we even over te steken en te kijken. Op het terras zat Massa met zijn familie en zaten Coulthard en Brundle een biertje te drinken. Als echte paparazzi hebben we daar net als vele anderen toch maar foto's van gemaakt. Grosjean ging ook nog buiten zitten, en we hebben Raikkonen ook nog gezien, die deelde nog handtekeningen uit, maar we stonden niet vooraan dus dat lukte niet.

Na deze avond van coureurs stalken zijn we uiteindelijk maar naar het hotel gegaan, via een heel druk Monza waar van alles te beleven was. Jammer dus dat het morgen alweer het laatste dagje is naar het circuit, want het is superleuk om alles van dichtbij mee te maken. De weersvoorspelling voor morgen is niet zo goed, maar we zitten op een overdekte tribune, dus voor een leuke race mag er best een beetje regen vallen.

Chantal