Konijn.reismee.nl

2e dag Monza

Vandaag een beetje haasten in de ochtend omdat het vroeg begint op het circuit. Na een snel ontbijt wilden we snel naar de trein, maar de enige medewerker van het hotel die Engels spreekt dacht, weet je wat laat ik een gezellig praatje beginnen, probeer dan maar eens beleefd weg te komen.

Na een heel snelle wandeling hadden we zelfs een trein eerder en konden we lekker vroeg door Monza naar het circuit lopen. Vergeleken met vorig jaar is het deze vrijdag veel drukker. Na het programmaboek gekocht te hebben, bekijken we de eerste vrije training vanaf de hoofdtribune. Leuk om de pitstraatactie te kunnen zien met in en uit rijdende auto's. Twee keer kon er een pitcrew rennen vanwege stilstaande auto's, lekker in deze warmte. Wel een heerlijk geluid van de langs scheurende auto's.

Na afloop even rond gekeken en gewinkeld bij de merchandise kraampjes. De tweede vrije training vanaf de 1e chicane bekeken. Wel warm in de zon, maar met een beetje wind erbij goed vol te houden. Aan de tribune hingen 3 Nederlandse vlaggen, dus Van der Garde wordt goed aangemoedigd. Veel actie op de baan, dus de tijd vloog om. Na de F1 kwam het GP2 veld in actie voor de kwalificatie. Veel auto's ernaast, en door de grindbak die moeten nog even oefenen dus.

Toen deze serie klaar was zijn we wat gaan rond lopen, en een klein snackje met verkoelende frisdrank gehaald. We zijn vandaag op tijd terug gaan wandelen naar de trein, morgen de kwalificatiedag.

Chantal