Konijn.reismee.nl

1e dag in Monza

Vandaag begonnen met een ontbijtje in het hotel, daarna wat boodschappen gedaan voor de komende dagen. Toen de trein naar Monza genomen, netjes retour kaartjes gekocht en gestempeld (eerst die voor de terugreis, beetje suf want dat moest natuurlijk niet, Marjolein lette gelukkig wel op bij haar kaartje). In Monza was het best druk, ook de wandeling naar het circuit was drukker als vorig jaar.

We wilden via het bos naar een ingang lopen, maar deze was hermetisch gesloten, dus weer een heel eind terug lopen en via een andere route, beetje zonde van de tijd. Eenmaal binnen naar onze tribune gelopen voor de komende dagen. Het zijn hele goeie plaatsen, uitzicht op de pitstraat, we zitten tegenover de McLaren boxen en kunnen ook het podium goed zien. Leuk voor de komende dagen. Ook al wat coureurs gezien Rosberg, Sutil, Hulkenberg en Vettel.

Na een lunch op de tribune zijn we wat gaan rond lopen, onder andere langs Pirelli die de banden aan het prepareren waren. We wilden eerst nog wat rond kijken, maar zagen dat we voor de pitwalk redelijk vooraan stonden. Dus maar blijven wachten, anderhalf uur later zijn we met duw en trekwerk binnen gekomen. We waren bij de eerste groep, dus konden we vooraan staan bij McLaren. Het was ook daar weer even wachten, er werd trouwens gefilmd door de Engelse Sky sports, kunnen we helaas zelf niet zien maar toch grappig dat we op beeld staan.

Helaas kwamen er geen coureurs naar buiten, wel konden we wat pit stop oefeningen zien van McLaren en Mercedes. Rosberg en Hamilton kwamen wel even voorbij op de scooter. Na lang wachten moest iedereen de pitstraat verlaten, en hoorden we dat de coureurs aan het einde van de pitstraat zouden komen handtekeningen uitdelen. Dus daar maar heen gelopen. Daar aangekomen was Van der Garde handtekeningen aan het uitdelen, ik heb mijn Formule 1 tijdschrift naar voren gehouden en kreeg een handtekening. Terwijl hij bezig was, zagen we Webber en Button langs lopen.

Het was heel druk in dat gedeelte dus veel duwen en teveel mensen op elkaar gedrukt. Toch wat foto's kunnen maken. We bleven wachten en zagen onder andere DiResta, Sutil, Perez en Hulkenberg langs komen. Het bleef echter lastig staan en foto's maken omdat iedereen duwde, dus we zullen wel onder de blauwe plekken zitten. Ook omdat alles op de Italiaanse rommelige manier ging. tussen het publiek door werden GP2 auto's maar de keuring gebracht, hekken werden verplaats etc. erg Italiaans ongeorganiseerd.

Een tijdlang bleef het rustig, en we stonden net te twijfelen of we weg zouden gaan toen de Ferrari coureurs naar buiten kwamen. Eerst Massa en toen Alonso. Die laatste zorgt voor een complete gekte. We hoopten op foto's en een handtekening. Marjolein had er bijna 1, maar toen liep Alonso net verder naar een ander stukje. Wel veel goede foto's kunnen maken. De BBC filmde mee dus wie weet staat Marjolein op beeld. De pitwalk verliep dus wat anders als vorig jaar, maar we hebben wel veel coureurs gezien, dus dat was leuk.

We besloten hierna nog wat te drinken en zijn daarna weg gegaan. Morgen de vrije trainingen kijken vanaf ons mooie stekkie.

Chantal