Konijn.reismee.nl

Reis naar Milaan en Bergamo

Vandaag vroeg uit de veren voor de trip naar Milaan, Bergamo en hoofddoel Monza. Op Schiphol eindeloos wachten voor inchecken koffer, omdat Easyjet wel heel veel vluchten tegelijk weg stuurt. Ook de douane was druk, en sinds wanneer moet je ook telefoon, opladers en camera's uit je tas halen, beetje zonde van de tijd.

Na kort wachten op weg met vliegtuig, mooi uitzicht op de Alpen gehad door het heldere weer. Nog wat consternatie op de vlucht, doordat een passagier onwel werd. Gelukkig waren er bij toeval dokters aan boord, wat er precies was weten we niet, maar na een harde landing stond er een ambulance klaar om de mevrouw op te halen.

Voor ons een hoop wachten en reizen met bus, trein en metro om bij het hotel te komen. Dit jaar netjes de kaartjes gekocht al konden we niet uit het systeem komen en kostte het veel tijd met zoeken. Het hotel is trouwens goed, mooie kamer alleen wat problemen met personeel dat geen woord Engels spreekt.

Uiteindelijk laat aan de treinreis naar Bergamo begonnen, maar de stad was een bezoek waard. Via een lange weg bij de kabeltrein aangekomen om naar de oude stad boven te gaan. Het was een leuk en steil ritje. Op de berg ligt het oude gedeelte van de stad, en dat ziet er erg middeleeuws uit met een stadsmuur. Je hebt vanaf daar een mooi uitzicht op de omgeving. Het was heel leuk om er rond te lopen, maar ook vermoeiend want de straten zijn enorm steil en dat in 30 graden.

Vroeg in de avond gingen we weer terug met de trein. Heel on Italiaans bij de McDonalds gegeten, al was dat de traagste service ooit. Met de trein ging het ook niet snel, soms is er een enkelspoor en dan sta je dus minutenlang bij een klein stationnetje te wachten.

Morgen naar Monza daar kijken we erg naar uit.

Chantal