Konijn.reismee.nl

Laatste dag in Singapore

De laatste dag in Singapore is aangebroken. Vanavond of beter gezegd vannacht vliegen we terug. Edwin gaat een rondje hardlopen, onder andere richting Marina Bay en Fort Canning. Bij Fort Canning is een wenteltrap, een selfie spot, waar mensen overdag voor in de rij staan. Nu is er niemand dus een selfie is zo gemaakt op de wenteltrap met bomen en lucht erboven. Als hij terug is gaan we voor de laatste keer van het ontbijt genieten. Het is beter als gisteren, voldoende keuze en lekkere samosa’s. De koffers pakken we vervolgens alvast in. We hebben de kamer nog voor de rest van de dag, dus ze kunnen daar blijven staan.

Met de metro gaan we naar de Botanical Gardens, een groot park. Op zondag niet de rustigste plek, veel mensen gaan er picknicken. Het is dan ook ideaal weer, zonnig en warm. We wandelen door het park, bij een vijver met laag water wemelt het van de waterschildpadden. Ze worden door mensen gevoerd met brood, niet hun ideale eten. Maar de schildpadden komen hierdoor wel aan land, en lopen gewoon tussen je door, bedelend voor eten. Al happen ze overal in.

De tuin is verder mooi om door heen te lopen. Veel palmbomen en struiken die een jungle sfeer geven. Bij een vijver kruipt een grote hagedis over de oever, echt een heel groot dier waar veel mensen gewoon aan voorbij lopen. Wij kunnen hem goed bekijken op slechts enkele centimeters afstand.

We bezoeken de orchidee tuin, veel mooie bloemen gezien, was een mooie, kleurrijke tuin, en orchideeën in overvloed. Soms verwerkt in bogen, en ook de naar beroemdheden vernoemde orchideeën ontbreken niet. Als we daar uit weg lopen steekt er een grote hagedis van zeker een meter lang het pad over. Hij gaat langs het pad zitten graven, en vindt een regenworm om te eten. We kunnen er gewoon naast blijven staan, het dier interesseert het niets.

We volgen een junglepad dat door het park loopt. Het is niet zo spectaculair, maar je loopt tussen hoge bomen en veel begroeiing dus de jungle sfeer is er wel. Tot je kippen en een haan tegen komt, die lopen hier overal rond.

Als we het park helemaal rond gelopen hebben, gaan we met de metro terug naar Bugis, de metrohalte om de hoek van ons hotel. In het winkelcentrum eten we heerlijke broodjes. En spenderen we nog wat dollars, want we hebben nog wat contanten over. Gelukkig is er een boekenwinkel, waar ik meteen terecht kan voor een boek dat ik wilde kopen.

In de middag gaan we naar het hotel om wat uurtjes te slapen. Niet omdat we bejaard of moe zijn, maar we vliegen vannacht om een uur of 2 weg, de vlucht duurt zo’n 12 uur en meestal slapen wij niet aan boord, dus nu alvast wat slaap pakken. Voor het avondeten lopen we nog een laatste keer door de buurt en langs de Chinese tempels. Er is een hoop drukte op straat met kraampjes, en je kan op borden de toekomstvoorspelling per sterrenbeeld voor 2020 alvast lezen.

We eten bij de McDonald’s omdat ze daar een burger verkopen die je in Nederland niet hebt, en deze is zo lekker met ei en kaas en barbecuesaus. Aan het tafeltje naast ons zet een oudere vrouw haar tas en drankje neer. Als haar bestelling van patat, een visburger en de cola er is, loopt ze weg met de cola. Ze gaat naar buiten en komt zeker 10 minuten later pas terug. Zo lang zouden wij onze spullen en eten nooit onbeheerd achter laten.

De cola heeft ze waarschijnlijk gebracht naar iemand buiten. Als ze eenmaal gaat eten gebruikt ze wel 3 zakjes peper om over haar visburger te gooien. Ze houdt vast van pittig eten, we vinden het allemaal maar vreemd. Na het eten verder gelopen door de buurt en het winkelcentrum. Daarna naar het vliegveld met de metro.

Het vliegveld hier is enorm, we kijken bij de grote binnentuin met zijn fontein in het midden, de Jewel. Daar is ook een lichtshow op muziek op vaste tijden. We bekijken de show, wel mooi, maar een beetje traag qua opbouw. Dan door naar de douane, waar het stil is.

De vlucht zelf is lang, meer dan 12 uur. We zijn af en toe een beetje weg gedommeld. Boven de bergen van Afghanistan nog flinke turbulentie gehad. Eenmaal geland, blij dat de vlucht erop zit. De reis jammer genoeg ook, we hebben het heel erg naar onze zin gehad, eigenlijk nog tijd tekort om alles te bekijken en te beleven. Zeker een plek om nog eens terug te komen.

Chantal

Martijn

Max Verstappen momentje Face to face with Gozilla haha

Dick van der Zwan

Welkom thuis dan. Genoten van jullie reisverhalen. Groetjes.

Chantal Konijn

Martijn, ja is best schrikken hoor als er eentje voor je neus het pad oversteekt

Martijn

Dat heeft dat dier misschien ook :p