Konijn.reismee.nl

Las Vegas, 3 dagen in 1 verslag

De reis zit er bijna op. De laatste 3 dagen in Las Vegas even samengevat in 1 blog. Maandag hebben we de camper uitgeruimd en koffers gepakt. We hebben nog een voorraad water over, omdat er meerder Cruise America campers staan, ga ik bij 1 ervan langs om te vragen of ze het water willen hebben. Vaak worden deze campers gehuurd door Nederlanders. Dus geen toeval dat ik het meisje dat ik aanspreek uit Nederland komt. Ze gaan nog naar Death Valley dus kunnen het water goed gebruiken en zijn er blij mee. Nog wat gepraat over onze reizen.

Daarnaast hebben we nog een tasje met huishoudelijke spullen zoals afwasspullen en dergelijk over. Vooral iets waar een meer permanente camper reiziger wat aan heeft. Dus op zoek naar een Amerikaan die het wil hebben. Ik loop op de eerst camper van touringcar formaat af, dan weet je zeker dat het een local is. De hond komt meteen enthousiast aangelopen en de mensen zijn in voor een praatje en willen de spullen wel hebben. Verbaasd dat we het weg geven, maar wij hebben er niets meer aan. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar dit gezellige van de camping gaan we toch missen. Ook omdat het niet opdringerig is, maar gewoon gezellige korte praatjes.

Terug bij de camper buiten zitten lezen, het is nog iets te vroeg om de camper weg te brengen. In de zon is het erg heet, het is al boven de 30 graden hier. De camper is daarna zo ingeleverd, weinig vragen. Ik bel een taxi om ons naar het New York New York hotel te brengen, dat is even wachten. Als het oude Chinese dametje er is met de taxi is het een hoop gebabbel onderweg.

In het hotel is er nog geen kamer beschikbaar, we kunnen later bellen, dus lopen we vast een rondje in het casino en omgeving. Het wachten op de kamer duurt echter zeer lang, het telefoonnummer wordt niet opgenomen en het wordt erg irritant als meer dan een uur na de afgesproken tijd voor de kamer er nog steeds geen nieuws is. Edwin gaat bij een balie navraag doen, daar is eindelijk iemand die wil helpen. We krijgen voor de overlast een andere kamer met beter uitzicht en een bon ter waarde van $ 50,- om te eten in het restaurant. Een nette oplossing en we houden er een lekkere lunch aan over de volgende dag.

De kamer is op de 26ste verdieping en we hebben een geweldig uitzicht op de The Strip, casino Excalibur naast ons en de luchthaven. De achtbaan van ons hotel ligt voor de deur dus die zie beneden af en toe langs denderen. Na opfrissen zijn we een pizza slice gaan eten en ‘s avonds naar de Cirque du Soleil show Zumanity geweest. Een iets andere show dan je van hun gewend bent, maar wel heel leuk.

Op dinsdag en woensdag hebben we ons een beetje hetzelfde vermaakt. ‘s Ochtends heeft Edwin ontbijt gehaald voor op de kamer, iets simpels en niet zo vet als de eerste dagen. Daarna over The Strip gelopen, casino’s bezocht, maar alleen op de 5 cent automaten gespeeld. Hoewel we op woensdag bij de roulette machine hebben gespeeld met kwartjes, en de ingezette 5 dollar hebben omgezet in 10 dollar.

In een ander casino zitten we naast een mevrouw die $ 3000,- wint. Ze had wel wat meer ingezet als ons, maar behoorlijk wat gewonnen. We hebben de fonteinenshow buiten bij Bellagio gezien. Wel 3 nummers achter elkaar, waaronder het Amerikaanse volkslied. Ook een optreden gezien van Big Elvis, inderdaad een Elvis look a like in zeer omvangrijke versie, maar hij kan de nummers wel goed zingen.

Het was hier trouwens bloedheet, zo’n 38 graden overdag, dus lang in de zon lopen was er niet bij. Maar laten we niet over het weer klagen.

Verder in de avond wat shows bezocht: The Blue Man group, Thunder from Down Under en Cirque du Soleil Ka. Verschillende vormen van vermaak, maar wel heel leuk allemaal. Op dinsdag zijn we bij een gratis rondleiding geweest door het Ka theater. Ze vertellen dan over de show en laten het podium zien, dat was eigenlijk aanleiding voor Edwin om nog een kaartje voor de show te kopen de volgende dag. Bij de Blue Man group zat er voor hem ook een rondleiding bij, waarbij jezelf ook mag drummen.

Op woensdag zijn we in Mandalay Bay naar het Shark Reef aquarium geweest met een flinke korting. Een mooi maar klein aquarium met vele soorten haaien, krokodillen en roggen. In dit hotel is een beurs aan de gang over licenties met name op het gebied van cartoon figuren. We kunnen de beurs zelf niet in maar wel rondkijken bij de displays buiten de beursruimte, was ook leuk.

Vanmorgen de taxi gepakt naar de luchthaven, en nu wachten tot we via een overstap in San Francisco naar Amsterdam mogen. Jammer dat het er alweer op zit, maar we hebben er erg van genoten.

Chantal