Konijn.reismee.nl

Van Zion terug naar Las Vegas

De laatste reisdag met de camper is aangebroken, vandaag rijden we terug naar Las Vegas. Daar staan we nog 1 nacht op een camping, en morgen leveren we de camper weer in. Jammer dat het er al weer op zit, want het bevalt wel goed zo reizen met de camper en de campings zelf. Sommige dingen zullen we niet zo erg missen, zoals het in het donker over de camping lopen naar een toilet. Of een douche zonder plankje of met maar 1 haakje zodat je creatief moet zijn met spullen droog houden.

Maar voor de rest bevalt het wel. Zo was het vanmorgen heel leuk dat er 2 herten langs de camper kwamen lopen. Ze zijn erg rustig, dus je kan er dichtbij komen en foto’s maken. Terwijl we dat doen raken we aan de praat met de buren naast ons, ook Nederlanders. Een echtpaar uit Groningen, zij reizen 5 weken met de camper rond. Wat informatie uitgewisseld over de trails die je in Zion en Bryce kunt lopen. Verder over van alles gebabbeld en dan ben je ineens een half uur verder. Maar leuk was dat wel.

We ruimen de camper daarna in en vertrekken voor een lange rit terug naar Las Vegas. Onderweg tanken en we moeten het gas, propane, bijvullen. Dit kan niet bij elk benzinestation. We vinden er uiteindelijk 1 waar iemand ons komt helpen met bijvullen. Daarna doorgereden zonder stops onderweg.

Wel in de buurt van Vegas langs een net gebeurt ongeluk gereden. De auto ligt een eind verderop in de berm, en is zo te zien over de kop geslagen. Hoe dat gebeurt is, is niet duidelijk, er zijn al meerdere mensen aan het helpen dus rijden wij door. Je zet de camper er ook niet zomaar neer, is namelijk ook gevaarlijk op de vluchtstrook.

In Vegas rijden we voor de lunch naar een Denny’s. Onze favoriete diner, daar eten we een hamburger en eggs in a basket (ei in een broodje mee gebakken) onze favoriete gerechten. Ik neem er nog een Oreo milkshake bij, ook super lekker. Niet voor niets is dit onze favoriete diner.

Daarna naar Silverton waar de Bass Pro shop zit. Waar je alles vindt op het gebied van buitenleven en avontuur. Dan moet je denken aan kleine bootjes, golfkarretjes, outdoor kleding, visgerei en een grote afdeling voor jagen en wapens. Ongelooflijk wat er zo te koop is, dat blijft je verbazen. Het is ook niet eens zo duur om een wapen aan te schaffen, en je kan hem uittesten op hun schietbaan. De kogels zijn in de aanbieding, dus daar hebben mensen ook weer een mooi koopje aan, is een vaderdag aanbieding.

Wij hebben slechts wat rond gekeken, je kan ook op sommige rivierbootjes kijken, dus dat doen we dan maar. Behalve salt water taffy’s voor Edwin kopen we niets, want er zit niks bij van onze gading. De winkel zit vast aan een casino met een aquarium vol tropische vissen. Daar hebben we gekeken en een spelletje Jack or better op een gokautomaat gespeeld, voor wel 5 cent per inzet per keer. Edwin wint hiermee zijn ingezette 1 Dollar biljetdubbel terug, dus dat is mooi meegenomen.

We rijden verder naar de camping, het is erg warm, boven de 30 graden. Dat hebben we nog niet gehad hier. We krijgen dezelfde plek als vorig jaar toegewezen, wat een toeval. Verder niet echt iets meer gedaan. We zijn allebei een beetje verkouden/grieperig, waarschijnlijk door al die temperatuur wisselingen hier. Soms is het in de ochtend maar 5 graden en ‘s middags rond de 25 graden, na een paar dagen ga je dat wel merken.

Gelukkig is er wel een goede Wifi, niet altijd belangrijk maar wel handig want dan kan ik eindelijk eens de foto’s op de blog plaatsen, dat wilde eerder niet lukken.

Morgen brengen we de camper terug en zijn we nog 3 dagen in Vegas, we logeren in hotel New York New York midden op The Strip.

Chantal