Konijn.reismee.nl

Kodachrome park en Panguitch

Vanmorgen is Edwin een rondje door Escalante gaan rennen. Erg stil hier en vooral honden die hem gezelschap hielden, sommigen wilden graag een stukje mee rennen. Ik heb op de camping wat Bootcamp oefeningen gedaan, toch een beetje fit blijven. Daarna douchen, jammer genoeg was bij mij het warme water op.

Ontbijtje in de camper, wraps, brood en fruit. We hebben nog even rustig gezeten voordat we verder gaan, het is ook wel lekker in het zonnetje. Om 10 uur de stroom en het water afgekoppeld en weg gereden. Het eerste gedeelte is dezelfde route als gisteren, daarna slaan we links af naar Kodachrome Park. Een klein park met rode rotsformaties, entree is $8,-.

We gaan de Panorama trail lopen over 4,8 kilometer. Eerst een regenbui uitzitten, jammer genoeg is het weer nogal wisselvallig, maar de temperatuur is tenminste aangenaam. We starten de trail, en volgen een pad van rode opgedroogde modder en gravel. Het loopt langs en door drooggevallen beekjes die nu droog staan, maar ongetwijfeld loopt hier weleens flink water doorheen.

Het is een makkelijk te volgen pad met weinig hoogteverschillen. In de verte dreigt regen en horen we onweer rommelen dus bij het uitkijkpunt Hat Shop moeten we kiezen of we verder gaan of terug keren. Omdat we nog in de zon lopen gaan we verder. Er is vanaf dit punt echt niemand anders meer, heel stil ook. De dreigende regen en onweer zorgt er wel voor dat we een flink wandeltempo houden.

De omgeving is mooi, met zichten over de valei tot aan Bryce Canyon, en rood rotswerk waar we tussendoor lopen. Op een gegeven moment zien we verse pootafdrukken van een mountain lion oftewel een poema, die loopt hier ergens rond. We komen hem gelukkig niet tegen, want dat is een flink dier al zijn ze niet agressief.

Bij de afslag naar Panorama Point gaan wij de andere kant op. We wilden daar eigenlijk naartoe lopen, maar het regent al een beetje en de onweer rommelt in de verte, we nemen het risico maar niet, want in Nationale Parken rondlopen met onweer wordt hier afgeraden. Na ongeveer een uur en een kwartier zijn we bij de camper terug. Het was een leuke wandeling, beetje snel afgelegd maar dat was eigenlijk niet erg.

We lunchen in de camper, een tosti, yoghurt en wat fruit. In het bezoekerscentrum een stempel gehaald voor in het parken paspoort. Op weg daar naar toe een black-tailed jack rabbit de weg over zien steken, deze konijnen zijn erg mooi met hun grote oren.

We rijden terug richting Bryce Canyon. Langs de weg zit daar een trail naar een waterval die we vorig jaar ook gelopen hebben. Echter is de kleine parkeerplaats daar vol en hangt er een enorme donkere wolk boven het park. We rijden dus door naar Red Canyon. Bij het bezoekerscentrum aangekomen begint het hard te regenen onweren. Dat wordt dus geen trails meer lopen vandaag.

We rijden door naar Panguitch waar we op de KOA camping staan. Een klein plaatsje vergelijkbaar met gisteren. We lopen een Family Dollar winkel binnen, een soort supermarkt gecombineerd met een Action, maar dan nooit opgeruimd. We vinden wat kleine boodschappen, en gaan dan naar de camping.

Na aanmelding bij het kantoortje geeft de vrouw achter de balie aan dat ze ons voor zal gaan naar onze standplaats, ondanks dat dit een kleine camping is en je niet kan verdwalen. Ze stapt vervolgens in haar golfkarretje en daar moeten we achteraan rijden. Ziet er natuurlijk erg gek uit dat kleine karretje met de oude dame erin en wij met de camper er achteraan. Maar goed, een nette service.

We installeren ons weer, het regent jammer genoeg. Vanaf morgen gaat het opknappen en we weten dat we bij Zion, onze volgende stopplaats heel mooi weer krijgen. Iets om naar uit te kijken. Als avondeten hebben we voor een keer kant en klare maaltijden gegeten. Mac & cheese voor mij, niet bijzonder maar gewoon lekker voor een keertje en Edwin heeft lasagne. De smaak valt mee, was gewoon een lekkere pastamaaltijd. Ik eet nog een broodje pindakaas met banaan. Edwin had nog een kant en klare ribburger mee, die kan in de magnetron. De smaak hiervan is ook goed, dus al was het simpel, toch een lekkere maaltijd.

Na het eten zijn we nog op pad gegaan voor een wandeling door de buurt. De camping zit in een woonwijk, die ziet er anders uit als bij ons. Een hele brede straat met aan weerskanten woonhuizen. Ieder met een eigen stukje grond en huis in eigen stijl daarop gebouwd. Ook een grote garage erbij en in zo’n beetje elke tuin ligt speelgoed, gereedschap of andere spullen rond geslingerd.

Er is niet echt een centrum of winkelstraat, maar meer losse winkels en gebouwen. Je doet hier alles met de auto. Als we terug komen hebben we een klein stukje taart, het is namelijk onze trouwdag vandaag, onze 13e alweer, dus dat mogen we zeker vieren met een taartje.

Morgen gaan we onderweg naar Zion National Park, vroeg op pad zodat we daar meteen kunnen wandelen. In als het goed is zonnig weer en 27 graden, ik kan niet wachten.

Chantal

Marjolein

Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Loes

Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag

Chantal

Dank jullie wel