Konijn.reismee.nl

Laatste dag Milaan Parce delle Cava

Na het leuke raceweekend houden we een luie morgen. Na de racedagen is de laatste dag in Milaan toch altijd een beetje een hangdag. We maken daarom tijd voor een uitgebreid ontbijt. Grappig dat alle racefans hun fankledij hebben veruild voor de gewone kloffie. We pakkende koffer in en stallen deze in het hotel, zodat we nog even op pad kunnen. Bij het uitchecken krijgen we een rekening voor de minibar, maar dat klopt niet want die hebben we niet gebruikt. Die wordt weer ingetrokken gelukkig.

We nemen de metro naar de eindhalte van de metro aan de andere kant van de stad. En bezoeken daar Parce delle Cava, we kunnen het echter niet zo makkelijk vinden en lopen een tijdje door een woonwijk te dwalen. Een oude meneer die bij zijn auto staat probeert ons te helpen. Hij spreekt echter geen Engels maar wil ons wel brengen met de auto. Dat doen we maar niet, we gaan lopen en wij hebben het idee dat hij dat een beetje vreemd vind. Wij vinden hem echter ook vreemd.

We vinden het park uiteindelijk, het laatste gedeelte ernaar toe is een beetje aftands, lijkt of we in een slechte buurt zijn beland. Het park zelf is groot en leuk om doorheen te wandelen. We maken een ronde om het meer, het is er heerlijk rustig. Bij de Carrefour om de hoek willen we een lunch halen. De rugtassen mogen echter niet mee naar binnen. Marjolein blijft daarom maar buiten met de tassen, terwijl ik wat uitzoek. Bij de kassa gaat het zeer traag, men heeft de tijd hier.

Met de lunch van wat broodjes en snoeperijen gaan we terug het park in om te picknicken op een houten vlonder bij het meer. Wel lekker om zo even rustig in de zon te zitten. Daarna gaan we terug naar de mertro, de weg terug hebben we sneller gevonden. In het hotel halen we de koffers op en kleden we ons alvast om voor de terugreis. De rit met de trein naar de luchthaven verloopt vlot, makkelijk ook dat ze een nieuwe uitstaphalte in onze terminal hebben, dan is de busrit ernaar toe overbodig. We hebben speedy boarding voor deze vlucht dus kunnen mooi als 1 van de eersten door naar het vliegtuig. De irritante Nederlanders om ons heen, moeten daar weer allerlei stomme opmerkingen over maken net als over het raceweekend. Beetje irritant. De vlucht verloop mooi op schema, en dan zit het er helaas weer op. Volgend jaar waarschijnlijk weer een bezoekje aan dit raceweekend brengen.

Chantal