Konijn.reismee.nl

Milaan

Vandaag vliegen we voor het jaarlijkse F1 uitje naar Milaan, in alle vroegte. De beveiliging is al lekker wakker, zo ook de man van een broodzaakje, die allemaal flauwe grappen maakt tegen passagiers, wordt je vanzelf vrolijk van. Na een vlotte vlucht met mooi uitzicht op de Alpen, komen we aan in Milaan. Eerst naar het hotel met de metro. Altijd een lange rit, en bij de kaartmachine weer even zoeken wat we nodig hebben.

De hotelkamer kunnen we pas vanaf 14 uur in. Gelukkig kunnen we wel even omkleden want het is heel warm hier. We lopen maar vast naar de supermarkt om voor de komende dagen eten en drinken in te slaan. Lunchen doen we daar op het pleintje met pizzabroodjes. Terug bij het hotel kunnen we de kamer in, en alles installeren.

Daarna de metro terug naar het centrum, daar is het warm en druk. Zoals elk jaar is het moeilijk om de tijd door te komen in Milaan. Er is niet zoveel te beleven, dus lopen we langs de kathedraal voor onze jaarlijkse foto, vanaf daar langs de chique winkels naar het kasteel met een groot park. Er is een feesttent met muziek waar bejaarden aan het dansen zijn. We worden 2x ten dans gevraagd door oude mannetjes, maar bedanken beleefd. Is niet helemaal aan ons besteed, maar ze blijven vooral de jonge dames vragen.

We lopen terug naar het centrum, en eten bij de McDonald’s, heel fijn dat je via een zuil kunt bestellen, want anders snapt het personeel er niets van. Ook leuk: ze hebben een junior bigmac, de helft dus van een gewone, smaakt hetzelfde maar eet stukken makkelijker. We lopen nog een rondje langs wat winkels en passeren een F1 event van Rayban. Niet helemaal duidelijk wat er gaat gebeuren. Verder de Ferrari-winkel bekeken, en er zit een Lego-store, ook binnen gelopen.

Op het centrale plein zal waarschijnlijk een event van Torro Rosso plaats vinden. Bij 1 van de gebouwen hangt ook hun F1 auto aan de gevel. Verderop in de stad is trouwens een F1 event met demo’s van onder andere Ferrari aan de gang. Het is aan de andere kant van de stad dus niet makkelijk om te komen voor ons. Als we later de beelden zien, is het natuurlijk jammer dat we er niet bij waren, maar het stond er rijen dik met toeschouwers, we hadden sowieso weinig kunnen zien.

In het hotel halen we nog een drankje bij de bar voor op de kamer. Morgen de 1e dag op het circuit.

Chantal