Konijn.reismee.nl

Grand Canyon

We zijn weer erg vroeg wakker, Edwin gaat een rondje hardlopen langs Lake Powell. Onderweg komt hij wat wildlife tegen, er lopen hier heel veel konijnen rond, woestijnhazen oftewel Jack Rabbits. Ze hebben van die hele lange oren met zwarte puntjes erop. Verder komt hij een Chinese meneer tegen die met zijn camper in het zand is gereden, hij staat natuurlijk muurvast, campers zijn daar niet voor gemaakt. Waarschijnlijk dacht hij dat het een gravelpad was, in ieder geval succes met uitgraven.

Na het hardlopen even opfrissen, de douches zijn een stukje lopen en we komen nog meer konijnen tegen en een roadrunner vogel. Voor het eerst moet je betalen voor de douche $ 2,- nog wel voor 15 minuten en om nou te zeggen dat ze mooi zijn.

Na het ontbijt rijden we naar de Grand Canyon, het is een lange eentonige rechte weg. Aan het begin zit nog wel een mooi stukje waarbij de weg tussen 2 nauwe rotswanden door gaat en je over een plateau uit kijkt dat honderden meters beneden je ligt. Daarna een stop gemaakt in Cameron, bij een zogenaamde trading post. Daar kun je allerlei Indianen souvenirs kopen. We zien niet echt iets moois en het is ook best duur.

Dus weer verder, rond de middag zijn we bij de Grand Canyon, bij binnenkomst loopt er een grijze vos over de weg. We stoppen bij de Watchtower, waar je een eerste blik over de canyon kan werpen. Ook staat er een oude stenen toren waar je in kunt, met uiteraard een souvenirwinkel. Edwin heeft een paspoort voor de Nationale parken, waarmee je in elk park stempels kunt halen, met datum en vaak een leuke afbeelding, die halen we vandaag op verschillende punten op.

We lunchen in de camper op de campeerplaats, naast ons stopt een camper met Zeeuwen, zoals gisteren gezegd het stikt hier van de Nederlanders. Na de lunch rijden we naar het visitor centre, even wat informatie over de tocht van morgen bekijken. We willen de Bright Angel trail gaan lopen de Grand Canyon in. Er zijn een paar stopplaatsen onderweg dus we kunnen zelf bepalen hoever we gaan, hangt van de conditie en het weer af, want alles wat je afdaalt moet je natuurlijk ook weer omhoog klimmen. Qua weer zou het onder de 30 graden moeten blijven, wat perfect zou zijn.

We rijden door naar de campground voor deze 2 dagen, en krijgen een plekje helemaal achteraan, aan de rand van het bos. Naast ons komt een mini caravan te staan, waar een hoop in kan zo zien we als de deur open gaat. We lopen naar de halte voor de shuttlebus en gaan naar de rim van de canyon, je kan via een voetpad langs de rand van de canyon een hele route afleggen. Eerst nemen we een kijkje bij het begin van de trail van morgen, het pad ziet er goed uit, maar de diepte is imponerend. Er komen ook wat mensen boven die de trail gelopen hebben, hopelijk lukt het ons morgen ook om een aardig eind te komen.

We lopen een lange route langs de rim terug naar de camping. Soms is er helemaal niemand, dus is het heerlijk stil. Het uitzicht over de canyon blijft ook geweldig. Nog even wat laatste boodschappen gehaald en terug naar de camper. Daar aangekomen staat er een groot hert bij de camper water te drinken, want door overdruk spoot er water uit de zijkant van de camper. Niets ernstigs, en het hert was er blij mee. Deze hertensoort die we vandaag ook al op de parkeerplaats en langs onze wandelroute tegen kwamen, zijn een stuk groter als de herten van van de week in Zion. Ze zijn niet echt bang van mensen, maar er wordt wel gewaarschuwd op te letten want ze zijn niet altijd vriendelijk. Dit hert liep weg en ging bij de buren drinken, er komt vanavond in de schemer vast nog meer wildlife voorbij.

Het diner vanavond is pannenkoeken, Edwin wilde hier graag zelf eens Amerikaanse pannenkoeken bakken, die zijn wat dikker als bij ons. Het lukt heel goed, ze smaken lekker, zeker in combinatie met blauwe bessen. Vanavond blijven we bij de camper, want morgen moeten we al vroeg op zodat we trail kunnen lopen als het nog een beetje koel is buiten.

Chantal en Edwin