Konijn.reismee.nl

Zion en Bryce Canyon

We zijn vroeg wakker, tijd om een rondje te hardlopen in Zion park. Op weg naar het park komen we meteen 3 herten tegen, het is bijna een plaag hier. Voor de deur van het park ook weer 1. Bij het begin van een trail gaat Edwin hardlopen, Chantal probeert het eerst even rustig in verband met de knieproblemen, maar na een paar keer afwisselen met wandelen gaat het toch aardig. De omgeving is ook erg mooi, het pad loopt kronkelend langs een riviertje tussen de hoge rotswanden in.

Terug bij de ingang is het al druk met een lange rij mensen die op de shuttle bus wachten. Wij keren terug naar de camping, na het ontbijt moeten we de camper gereed maken voor vertrek naar Bryce Canyon. We rijden eerst een mooie route langs rotswanden en diepe canyons. Halverwege is een lange tunnel, daar kan per keer 1 richting van het verkeer doorheen omdat de tunnel rond is en niet zo hoog. Met de camper moet je in het midden van de weg rijden want anders raak je de zijkant van de tunnel. Een beetje spannend maar het gaat goed.

Na de tunnel verandert het landschap langzaam in meer bos en een ander soort rotsen, nog steeds heel mooi. Daarna volgt een prairie landschap, we stoppen bij een paar winkeltjes langs de weg, ze verkopen er voornamelijk stenen, niet aan ons besteed maar de omgeving ziet er leuk uit. Volgende stop is bij een Duitse bakkerij, die stond gisteren al aangegeven op reclameborden. We kopen een lekker broodje, al is het assortiment erg karig, viel een beetje tegen als er zoveel reclame voor wordt gemaakt.

Bij een rustplaats kunnen we de broodjes eten, en zien we ook een kleine hagedis op de stenen zitten. Bij Red Rock Canyon maken we een tussenstop, we bezoeken het visitor centre, en lopen tussen de mooie rotsen een weg omhoog. Dit zijn de voorlopers van het rotswerk bij Bryce Canyon.

Na een lunchstop in de camper, rijden we naar Bryce Canyon. We lopen daar een korte trail naar een kleine waterval. Om bij de waterval te komen is er een beetje klauterwerk. Het laatste stukje is steil en brokkelig, Chantal haakt toch maar af, je moet immers ook nog terug zien te komen en vanaf een afstandje kun je de waterval ook zien. Edwin komt tot bij de waterval, het water is ijskoud.

Hierna gaan we naar Ruby’s Inn Campground, we krijgen een mooie plek naast wat bomen. De temperatuur is wat lager als in Zion, dus we kunnen nog even in de zon zitten. Het avondeten is deze keer kant en klare rijst uit een pakje met wraps en ei. Het smaakt goed, opeens komt er een kleine eekhoorn kijken, Edwin had nog een klokhuis van een appel laten liggen. Het diertje gaat er aan knagen, wel schattig, daarna komt hij onder de tafel zitten en ons op zijn achterpoten staand aankijken, erg schattig. Omdat hij verder geen eten krijgt, rent hij naar de buren.

Na het eten gaan wij naar een rodeo, die op een paar minuten lopen wordt gehouden. Het is kleinschalig, maar toch leuk. Natuurlijk begint het met het Amerikaanse volkslied, daarna volgen diverse onderdelen. Soms is het wel lang wachten, maar het stier rijden en lasso zwaaien is spectaculair.

Morgen gaan we wandelen in Bryce Canyon.

Chantal en Edwin