Konijn.reismee.nl

Van Las Vegas naar Zion

Eerste nacht in de camper was wat rommelig, veel wakker en draaien, zal het wennen aan de camper wel zijn. Er is ook een klein probleem met de camper, want als we water gebruiken loopt het water uit de camper aan de achterzijde. Edwin belt het verhuurbedrijf en we mogen langs komen. Eerst opfrissen, we hebben wel een mini douche en toilet in de camper, maar de faciliteiten op de camping zijn erg goed, dus daar gebruik van gemaakt.

Ontbijten doen we uiteraard in de camper, buiten zitten is lastig want het waait hier heel hard. Daarna met de camper terug naar het verhuurbedrijf, daar blijkt dat de aansluiting van waterslang naar de pomp niet vast zit, ze kunnen dat meteen maken gelukkig. Vanaf nu dus een goede wateraansluiting.

Bij de supermarkt Target langs geweest voor wat laatste dingen en daarna op weg dan Zion National Park, een flinke rit. Onderweg stoppen we bij een recreation area voor de lunch in onze camper. Wel makkelijk dat we zelf eten mee hebben en kunnen stoppen waar we willen. Dit is een heel mooi punt met rode en gele rotsen en de Virgin rivier die er langs loopt maar bijna droog staat.

Na de lunch doorgereden naar de volgende staat: Utah. Het rotswerk langs de weg wordt steeds mooier en hoger. Onderweg de eerste tankbeurt voor de camper gedaan, hij slurpt wel benzine, dus het duurde nogal voordat hij weer vol was. De campground bij Zion was makkelijk gevonden, we hebben een mooi plekje op de hoek. Edwin kreeg alleen de handrem niet meer los na parkeren. De buurman maar even gevraagd hoe het werkte want dan kon de camper nog een stukje achteruit.

We zijn naar de ingang van het park gelopen om alvast een kaart te regelen waarmee je alle Nationale Parken een jaar lang kan bezoeken, zolang blijven we niet natuurlijk maar het is wel makkelijk dat we de komende 2 weken zo de parken in kunnen. We hebben hier ook genoeg herten gespot, die lopen gewoon tussen de mensen in. Na een wandeling van en na de camper, gaan we eten. Simpele hot dogs komen vandaag uit de keuken. Ondanks de harde wind kunnen we die nog wel buiten op eten, en ook nog even buiten zitten lezen.

Morgen gaan we wandelen in het park, afhankelijk van het weer, met name de temperatuur gaan we kijken waarheen we lopen.

Chantal en Edwin