Konijn.reismee.nl

Las Vegas en camper ophalen

Las Vegas en camper ophalen

We zijn al vroeg wakker, net als elke dag, toch een beetje last van het tijdsverschil. In het hotel ontbeten, ze hebben er een soort diner zitten, waar het smullen was van een pannenkoek, toast, ei, bacon en eggs Benedict. Van het hotel kregen we een tegoedbon van $10,- per persoon om mee te kunnen gokken. Hebben we na het ontbijt dus ook gedaan, de roulette machine waar Chantal op speelde gaf nog het beste resultaat, dus wat dollars geïncasseerd. Toch apart om ‘s ochtend al te gaan zitten gokken, maar we zijn niet alleen er zitten altijd wel mensen achter de machines.

Na het uitchecken gaan we The Strip weer op, de andere kant op deze keer om de casino’s daaar te bekijken. Ook wat winkels bezocht, waaronder de Sketchers in The Venetian, wat sportkleding gekocht. Het meisje wat hielp was super vriendelijk, en vond onze reis heel leuk, haar 2e naam was ook Chantal maar dan anders geschreven, dus dat was wel grappig. Bij de Wynn voor de deur de mini fonteinenshow bekeken.

Daarna door naar Ceasars om een broodje te eten en via de Bellagio naar de Bally’s, het laatste casino voor ons hotel. Gisteravond viel het ons ook al op dat daar veel mensen rondlopen met een geweer in een lange koffer. Er is hier vast weer een congres aan de gang waar deze mensen samen komen. We vinden het toch wat apart om zoveel mensen met wapens te zien.

Vanaf het hotel een taxi genomen naar de camper verhuur. De Mexiacaanse chauffeur is lekker spraakzaam over sport (ijshockey is op dit moment erg populair omdat Las Vegas vorig jaar voor het eerst een eigen team heeft opgericht en die spelen op dit moment in de Stanley Cup finales, de hele stad is versierd want dat is voor een nieuw team nog nooit voorgekomen), en dus ook voetbal want hij snapt niet hoe Nederland niet mee doet aan de WK. Was een leuke rit zo, bij de camperverhuur alle uitleg gehad en de camper bekeken.

De eerste meters rijden zijn even wennen, het is toch wel een grote wagen om mee te rijden. Bij de Walmart hebben we eten en wat handige spullen ingeslagen voor de komende dagen. Het was weer eens een super grote Walmart, wel wat leeg op sommige stukken, maar wat ze hier allemaal verkopen. Nieuw zijn de ultragrote zakken met ontbijtspullen in alle smaken, verder veel dingen met pindakaas of Oreo, ik heb me maar ingehouden met kopen.

Vanaf de Walmart kort verdwaald op weg naar de camping of te wel RV-camping, zoals de campers hier genoemd worden. Daar een mooi plekje gekregen en de boel ingericht. Het zal even wennen worden met hoe alles werkt en waar je alle spullen opbergt (alles in kastjes want de boel verschuift tijdens het rijden). Benieuwd hoe dit de komende dagen gaat zijn.

Chantal en Edwin