Konijn.reismee.nl

Van New York naar Las Vegas

New York naar Las Vegas

Vandaag vertrekken we al vroeg van New York naar Las Vegas. Edwin haalt eerst nog een ontbijtje voor op de hotelkamer, kunnen we nog even genieten van het uitzicht op de skyline. Daarna uitchecken, buiten weet Edwin meteen een taxi aan te houden zodat we naar Penn Station kunnen. Dat gaat sneller en makkelijker met 2 grote koffers als met de metro. Met de trein naar Newark, belachelijke prijzen voor eten op de luchthaven, maar aan boord gaat het duurder zijn, dus toch maar wat gehaald.

De vlucht verloopt snel, naast ons zit een wat aparte vrouw die maar net de stoelriem dicht krijgt. Ze heeft waarschijnlijk last van vliegangst want vlak voordat we vertrekken gaat ze mensen bellen om uit te leggen dat ze 2 kluisjes in huis heeft met spullen voor het geval er iets gebeurd onderweg met de vlucht. Gezellig om naast te zitten dus.

In Las Vegas na lang wachten met een shuttle service naar de Tuscane Suits, waar we een nachtje verblijven. De kamer is enorm groot, misschien wel net zo groot als ons huis. Een zit gedeelte met keuken, en een enorme badkamer. Na een beetje opfrissen zijn we naar The Strip gelopen. Het is bloedheet buiten, boven de 30 graden. In de casino’s waar je doorheen loopt staat de airco hoog, dus telkens een groot verschil in temperatuur.

We hebben gewandeld over The Strip, in de thema casino’s gekeken, een gokje gewaagd op een gokkast, met wisselend succes (nou gokken wij maar met een paar centen als inzet, maar gaat meer om de lol) en wat winkels bezocht. Bij de Cheesecake Factory wilden we gaan eten, het was druk dus kregen we een pieper mee, na 20 minuten was er een tafel vrij. Daar was ook alles mee gezegd want er kwam niemand om onze tafel te bedienen. Na een lange tijd konden we bestellen, ook gevraagd om nieuw bestek want wat er lag was nog achter gebleven van de vorige eters.

Het eten kwam dan wel weer snel, Edwin had vooraf lekkere kip samosa hapjes, en Chantal cheeseburger fijngemalen in loempia deeg (dat klinkt raar en misschien een beetje vies maar smaakte echt super lekker). Daarna voor Edwin een kip sandwich en Chantal ging door naar de Oreo cheesecake, die is namelijk super lekker, maar valt ook erg zwaar, daarom het hoofdgerecht maar overgeslagen. Na deze smakelijke maaltijd zijn we naar het Bellagio hotel/casino gelopen, waar we buiten de fonteinen show hebben gezien, blijft altijd mooi. Binnen in de lobby hebben ze een soort thematuin, deze keer was de stijl Japans, echt heel mooi hoe ze met voornamelijk bloemen zo’n mooi decor kunnen bouwen.

We zijn hierna terug naar ons hotel gegaan, het laatste gedeelte waar het wat stiller is was niet zo fijn lopen omdat er halverwege een dode rat op de stoep lag en er naast en op de stoep allemaal kakkerlakken liepen, echt vies. We waren blij om terug te zijn in het hotel. Morgen gaan we nog wat rond kijken hier en dan de camper ophalen.

Chantal en Edwin