Konijn.reismee.nl

New York dag 3

Vanmorgen is edwin weer vroeg een rondje gaan rennen, deze keer 12km door Central Park. Het was er nog heerlijk rustig rond 6 uur. Daarna bij Dunkin Donuts ontbijt gehaald voor op de kamer. Vandaag wordt een wandeldagje door de stad. Even kijken hoe dat gaat want na de valpartij van gisteren heeft Chantal 2 dikke knieën. De camera is ook niet meer te redden geweest, gelukkig heeft Edwin er nog 1 mee, kunnen we nog wat foto’s schieten.

Eerst naar de Hudson gelopen, daar is een groot cruiseschip aangemeerd, en het vliegdekschip dat als museum dient. We lopen over een piertje, Chantal struikelt nog over een bankje, klunzigheid ten top deze vakantie. Er vaart een kleine politieboot langs, op alles voorbereid zo te zien aan het grote machinegeweer voorop de boot met agent erbij. Daarna door de stad in richting Times Square, via wat achteraf straatjes. Op Times Square staat de politie uit te laden, niet normaal wat voor grote geweren ze uit hun kofferbak toveren, is hier standaard uitrusting.

Bij Sketchers heeft Edwin deze keer wel schoenen gehaald, was gisteren zo druk dat we weg gegaan zijn. Verder een rondje gewandeld door Bryant Park en naar Grand Central Station. Daar bij Magnolia Bakery lekkere cupcakes gehaald en een overheerlijk pindakaaskoekje. Op 5th Avenue nog even rond gekeken en daarna met de metro naar downtown gegaan.

Uitgestapt bij de Brooklyn Bridge, niet overheen gelopen, maar heel veel toeristen doen dat wel, niet normaal hoe druk het hier is. Bij WTC winkelcentrum geluncht bij Pret a Manger, een broodje met soep. Verder gewandeld langs de waterkant via een mooie esplanade met veel groen en uitzicht op de Hudson en het Vrijheidsbeeld.

Voor de ferry erheen staat een enorm lint van mensen die daar heen willen, wij lopen lekker verder door Battery Park, daar hebben ze ook alles opgeknapt. Er staat ook een nieuwe draaimolen in een glazen schelp, waar je in kunt en dan in vissen zit, ziet er leuk uit. Bij de Wall Street bull staat het helemaal vol toeristen, we lopen verder naar de Stock Exchange.

Onderweg krijgt Edwin een compliment over zijn t-shirt van een wildvreemde man. Het is een gewoon blauw shirt van het merk HH. De man is blijkbaar fan want heeft er zelf een jas van aan, en noemt het het beste merk ter wereld. Beetje vreemd, maar wel grappig want zaterdag gebeurde dit ook al toen Edwin een t-shirt aan had met daarop een Super Mario logo. Wel 6x maakte iemand er een opmerking over. Bij de Nintendo-winkel was dat begrijpelijk, maar wildvreemden op straat is toch raar. In ieder geval mag ik nooit meer iets zeggen over zijn kledingkeuze, want hij is hier erg hip.

Na nog wat dwalen tussen de hoge wolkenkrabbers lopen we terug naar het WTC. In het winkelcentrum daar is een Ford eco ruimte, je mag er je eigen Lego poppetje in elkaar zetten, een foto maken en het poppetje mee naar huis nemen, leuk souvenir. We nemen de metro terug naar ons hotel, even op de kamer hangen, en alvast de koffers voorbereiden voor morgen als we naar Las Vegas gaan vliegen.

Later zijn we de stad weer ingelopen, naar Columbus Circle. Bij de Wholefoods, een supermarkt een picknick maaltijd gehaald. Je kan zelf scheppen uit bakken voor salade en warm eten. Ook kun je stukjes taart uit bakken scheppen, maar dat ziet er ranzig uit. Alleen de broodpudding (heel lekker) neemt Chantal mee. Na deze picknick lopen we Central Park in, erg druk, vanaf daar 5th Avenue op, langs Rockefeller centre en Times Square op. We lopen nog wat winkels in maar dan is het echt tijd om terug naar het hotel te gaan. Morgen vertrekken we naar Vegas te gaan, we gaan New York wel missen.

Chantal en Edwin