Konijn.reismee.nl

New York dag 1

New York dag 1

Vandaag heel vroeg vertrokken naar Schiphol voor de vlucht naar New York. Het instappen duurde wat langer, daarna nog wachten in vliegtuig omdat een deel van het luchtruim boven Engeland dicht was. Na het berekenen van een nieuwe route, mochten we eindelijk weg. De vlucht verloopt vlot, voordat we boven Canada aankomen nog een heel stuk ijsgebied gezien, heel mooi van bovenaf.

Bij de douane is geen echte rij, wel wat oponthoud omdat Chantals vingerafdrukken niet goed doorkomen, waarschijnlijk te droge vingers. De douane meneer haalt ontsmettingsmiddel voor je handen erbij en na 2x lukt het eindelijk. Met de trein en metro naar het hotel gegaan, uiteraard hoort daar een beetje vreemde zwerver tijdens de treinrit bij, zonder ‘gekke’ mensen verloopt zo’n rit nooit. Behalve wat hard praten is hij verder gelukkig rustig.

In het hotel kunnen we meteen naar de kamer, even opfrissen en dan de stad in. Het is Fleetweek en maandag Memorial Day, daarom lopen er veel matrozen in hun pakjes door de stad, gaan ook veel op de foto met toeristen. Verder is er een grote markt met eten en prullaria, hele straten zijn afgezet, wat wel lekker lopen is in de drukte. Het is 30 graden hier en heel benauwd, dus iedereen loopt te puffen.

We hebben de hele middag rond gelopen bij Times Square, 5th Avenue en Central Park. Overal is het heel druk, wat winkels bezocht zoals de Lego-winkel, de Nintendo-winkel, de M&M’s winkel en chocoladewinkel van Herseys, die vernieuwd is. Nog niets uitgegeven in de winkels, maar dat halen we morgen vast in. Bij de Trump toren is het tegenwoordig afgezet en veel politie op de been, niet iedereen is natuurlijk blij met de man, dus ook nu is het gebouw beklad en zijn er demonstranten.

Voor het eten zijn we naar 5 Guys gegaan, beste hamburger en frietjes die er zijn, ook de Oreo en pindakaas milkshake is heerlijk. De medewerker die hem klaar maakt is wel erg royaal met de slagroom, zit helemaal over de deksel heen. Anderen kregen een gewone portie, dus ik weet niet waarom die dit deed.

Na het eten nog even naar de 33e straat gelopen om de bar te zoeken waar Chantal morgen de Formule 1 gaat kijken met de F1 Community die er is in New York. Daarna naar het hotel gelopen, want we zijn best moe, al meer dan 20 uur wakker ook. Morgen weer lekker dwalen door de stad.

Chantal en Edwin