Konijn.reismee.nl

Nog een dagje Montreal

Vanmorgen rond 5 uur wakker geworden van een enorme onweersbui, wind en zware regen. Het duurde niet lang, maar slapen lukte ook niet meer. Dus maar een beetje op internet zitten lezen. Leuk om wat F1 verslagjes terug te kijken en foto's van gisteren. Ik heb trouwens nog niet geschreven over hoe apart mannen die de F1 bezoeken zich gedragen. Laten zich voornamelijk van hun vrouwelijke kan zien:

- ze hebben van alles mee koelboxen voor drinken en eten, handdoeken, zitjes of kussentjes, schoonmaakdoekjes etc. Aan alles is gedacht

- Ze maken buiten het racen om foto's in het park van baby eendjes en bloemen en laten de resultaten daarvan aan elkaar zien

- Ze zijn kritisch bij de aankoop van team kleding. Eerst passen, dan kijken hoe het staat vragen of de maat goed is aan hun vrouw en hoe de achterkant valt etc.

Ik vond het wel vermakelijk, als ze nog eens zeggen dat er stoere mannen naar het autoracen gaan, dan weet ik wel beter.

Na het ontbijt dachten we dat het misschien iets was afgekoeld door het onweer maar het was nog steeds heet. Gisteren was het 30 graden, ongewoon warm in deze tijd van het jaar, en vandaag ging de temperatuur nog naar 32 graden. Veel water meegenomen voor onderweg.

We hebben niet zoveel gedaan, na de drukte van de F1 is het fijn een rustiger tempo aan te kunnen houden. 's Ochtends zijn we met de metro en bus naar een outlet centre gegaan. Daar hebben we de Nike winkel bezocht, waar Edwin hardloopschoenen heeft gekocht en naar de Puma winkel waar Chantal een trui kocht. Afrekenen mocht niet zomaar, want voor ons was een boze vrouw. Ze stond op haar beurt te wachten, maar was zo verdiept in haar Ipad dat ze niet reageerde toen de verkoopster haar riep. De volgende klant ging dus naar de balie, waarop mevrouw nummer 1 boos werd. Ze maakte er een heel drama van en vond het belachelijk dat er iemand was voorgelaten. Mevrouw wilde de vrouw voor laten gaan maar dat hoefde dan weer niet. Het gebakkelei ging nog een tijdje door in het Frans, dus we konden het niet verstaan.

Toen mevrouw 2 klaar was met afrekenen mocht de boze vrouw, maar die begon weer opnieuw te zeuren hierover, het schoot niet op. Chantal heeft toen de mevrouw gevraagd of ze nog ging afrekenen want we hadden geen zin meer in wachten. Een hoop Frans geratel kwam er terug voordat ze weer tegen de verkoopster begon te klagen over wat haar wel niet was aangedaan door iemand anders voor te laten. Dus nog een keer gezegd dat ik wilde afrekenen en niet meer wilde wachten op deze onzin. Weer Frans blabla, toen vertelt dat ik geen Frans spreek, zij sprak geen Engels. Dus gebarentaal gebruikt om te zeggen dat ik wilde betalen. Nou toen kon ik ineens voor gaan, ik had meelij met de verkoopster want hoe kom je van zo'n vrouw af. Toen ik klaar was liet de boze vrouw andere mensen ook voor gaan, ze wilde waarschijnlijk een manager spreken, echt onzin over zo'n klein dingetje, misschien was ze uit op extra korting of iets dergelijks, wij hebben de afloop niet bekeken en zijn weggegaan.

Na dit gedoe naar een koffietentje gegaan voor thee en koffie, nog een dollar winkel met een hoop rommel bezocht. Met de bus weer terug naar de metro. Het was inmiddels bloedheet, en de bus had geen airco dus het was zweten geblazen. In de metro was het aangenamer. We zijn naar de andere kant van de stad gegaan. Daar een Walmart bezocht en een andere grote supermarkt om picknick spullen te halen. Ze daar een Oreo taart staan, die zag er zo lekker uit maar toch maar laten staan.

Met de metro naar het Olympisch park gegaan. De Olympische Spelen van 1976 vonden hier plaats. Daar gegeten op een bankje. Toen uitgevonden dat op maandag alles dicht is en er geen tour is. Dus maar buiten langs het grote stadion en de uitkijktoren gelopen. De hitte maakte dat niet aangenaam. We hadden ook nooit gedacht in Canada een hittegolf te treffen. In het zwembad kon je wel naar binnen, ze hebben daar verschillende baden, en het is een groot sportcentrum geworden. Achterin heb je de duikplanken voor schoonspringers. Het nationale team oefent daar en vandaag konden we ook veel schoonspringers in actie zien tijdens hun training. Het is vooral eng als ze van de massieve plank/toren af springen, je bent toch bang dat ze de plank raken.

We zijn even blijven kijken en toen met de metro naar het hotel gegaan, even afkoelen en opfrissen. Daarna met de metro naar het centrum, bij 5 Guys een hamburger gehaald en nog een keertje de milkshake Oreo pindakaas, die blijft echt favoriet. Daarna door de stad gewandeld, een stukje langs het water en via de supermarkt naar het hotel. We wilden alleen wat drankjes afrekenen, maar dat kost daar echt veel tijd net als bij veel andere winkels. Klanten voor ons zitten altijd vol ingewikkelde vragen en een zoek naar aandacht, kortom even afrekenen is er vaak niet bij. Bij de supermarkt kost het altijd meer tijd omdat niemand zelf zijn spullen inpakt, dat moet een mannetje doen die daar speciaal voor bij de kassa staat. Mocht dat mannetje even weg zijn dan ga je dus wachten tot hij terug is, want je pakt natuurlijk niet zelf in.

Vaak pakken ze alles in plastic tasjes van de winkel in, maar wij hebben zelf een tas mee. Raadsel was dus wat je dan doet, geef je die meegebrachte tas aan de inpak meneer of ga je het zelf doen. Wij kozen gisteren de laatste optie, wat een rare blik van de inpakker opleverde, maar kwamen er vandaag achter dat je de tas gewoon aan de inpakker moet geven. Voor ons een raar en onzinnig iets, je gaat toch niet toekijken hoe iemand je boodschappen in de door jou meegebrachte tas doet, blijkbaar doe je dat wel.

Morgen hebben we nog een hele dag hier, we vliegen pas 's avonds om 21 uur weg en zijn dan woensdag rond de middag via Reykjavik weer in Amsterdam. De week is voorbij gevlogen, maar wel super leuk geweest. Morgen gaan we nog wat door de stad dwalen voor we weg moeten, even zien wat we precies gaan doen.

Chantal en Edwin