Konijn.reismee.nl

Op weg naar Montreal

De eerste dag van de reis gaat eigenlijk geheel op aan reizen. 's Middags vertrekken we met het vliegtuig naar Reykjavik. Vroeg opstaan hoef dus niet, we gaan wel bijtijds weg wegens file ongemakken en je weet ook nooit hoe lang het duurt op Schiphol. Gelukkig blijft er daar tijd genoeg over om rustig in een soort overdekt namaak park op de luchthaven te zitten, compleet met vogelgeluiden.

We vertrekken wel later want het toestel komt laat binnen. Tijdens het wachten bij de gate is er wat entertainment in de vorm van het toekijken hoe een mega groot pakket op een pallet het vliegtuig niet lijkt in te passen. Er komt 3 man aan te pas, en heel wat duw en trekwerk totdat het pakket eindelijk in het vliegtuig is. Hoe ze dat er weer uit krijgen is een ander zijn probleem.

De vlucht verloopt verder vlot, er zelfs een goed entertainment systeem aanwezig, dus lekker films kijken. Tijdens de landing mooi uitzicht op IJsland met geisers, een maanlandschap en een lagune heel apart allemaal. De controle bij de douane verloopt vlot, dus we eten nog wat. De gate waar wij moeten wachten is normaal gesproken alleen voor personeel, dus het is er druk met piloten en stewardessen, net alsof we in hun kantine zijn beland. We gaan pas laat inchecken, en dan met de bus naar het vliegtuig die maar half gevuld is. Kunnen we mooi ons rijtje van 3 stoelen uitgebreid gebruiken. We vliegen te laat weg, maar hebben een kortere reistijd dus nog redelijk bijtijds in Montreal.

Ook daar gaat het snel, de douane is ook zeer vriendelijk, niet zo streng als bijvoorbeeld in Amerika vaak het geval is. Er wordt ook Formule 1 volk verwacht, gezien het bordje F1 Renault Team dat in de aankomsthal staat. Wij worden niet opgehaald maar gaan met de bus en metro naar het hotel. Daar hebben we een ruime kamer met klein keukentje. We hebben bij een mega grote supermarkt om de hoek meteen wat boodschappen gedaan. Ze hebben daar echt teveel lekkernijen, dat wordt moeilijk inhouden deze week. Ook de drogist ernaast is enorm met 2 etages, lang zoeken om iets te vinden.

Bij de McDonald's halen we hamburgers voor op de kamer en een raar bakje patat met kaas, bacon en gravy erover, smaakt apart waarschijnlijk bestellen we dit niet nog eens. Morgen gaan we de stad verkennen.

Chantal en Edwin