Konijn.reismee.nl

Londen dag 7

Vandaag is de laatste dag in Londen. Het is erg druk bij het ontbijt, wij halen tussen de ouderen de leeftijd flink naar beneden. Ook logeren er wegens het voetbal enkele Schotten in het hotel, traditioneel in kilt, dus meer mannen als vrouwen in een rok.

Met de metro naar Notting Hill gegaan, voor de markt op Portobello Road. Op zaterdag is deze markt het grootst, maar vandaag staan er ook veel kramen met eten, antiek, souvenirs en kleding. Vanaf de markt lopen we naar het Westfield Shopping centre voor een lunch. Dat was iets verder als gedacht, maar gelukkig staan in Londen overal plattegronden op straat zodat we niet te erg verdwalen. Bij 5 Guys een hamburger gegeten en nog eens een heerlijk milkshake Oreo pindakaas gedronken.

Met de metro terug de binnenstad in, voornamelijk gewoon gewandeld bij Charring Cross. Wegens de oorlogsherdenking op zondag en het voetbal is er een aparte mix van publiek ontstaan van veteranen en mannen in een kilt. Op Trafalgar Square hebben de Schotten het plein overgenomen en hangen overal vlaggen en staan grote groepen te zingen en voornamelijk bier te drinken, wel een leuke sfeer. Wij maken een wandeling terug naar het hotel om de koffers op te halen en dan door naar het vliegveld.

Daar gaat het allemaal wat lastig, allereerst moeten we flink zoeken hoe we bij onze terminal komen. We zien uiteindelijk in een hoek een bord hangen, dat kon best duidelijker. Bij de veiligheidscontrole moeten allebei onze koffers nader bekeken worden. Edwin is op zich zo klaar, Chantal heeft pech want de aangeschafte pot pindakaas mag niet mee. Pasta achtige producten vallen ook onder vloeistoffen, jammer genoeg.

Eten gaan we bij Jamie Oliver zijn Italiaanse restaurant. Edwin kiest een lekkere mega hamburger met vreemde voor friet moeten doorgaande polenta, dat moeten ze anders omschrijven want nu is het een tegenvaller. Chantal leest de kaart niet heel goed want ziet bij het bestellen van pasta het woord 'fiery' niet voor tomaat staan. Dat hebben we geweten, nog nooit zo iets pittigs gegeten, werkelijk je hele mond brand weg er is geen drinken genoeg om dit te blussen. Edwin probeert ook een hapje maar heeft hetzelfde probleem, echt hoe kunnen mensen dit eten. Voor het eerst een bord terug moeten sturen naar de keuken want dit is oneetbaar. Ter vervanging een bordje zonder pepers gekregen en dat smaakt wel goed voor zover er nog gevoel zit in mond dan.

De vlucht terug is vlot verlopen, dus ons weekje Londen zit er al weer op.

Chantal en Edwin