Konijn.reismee.nl

Londen dag 6

Met een beetje vertraging de weblogs van de laatste 2 dagen in Londen getypt. Donderdag zijn we 's ochtends naar Madam Tussauds gegaan. Naar binnen gaan ging zo traag, het was nog wel de snelkassa, daardoor kwamen we tussen de groepen Duitse en Franse schoolkinderen terecht, zo gezellig. We zijn er een beetje snel doorheen gelopen, de rit in een Londense taxi door de geschiedenis blijft leuk, net als de film. Het nieuwe Sherlock Holmes gedeelte vonden we minder. Decors zijn mooi, maar in elke ruimte is er een acteur die je in 2 minuten iets probeert te vertellen. Dat komt niet helemaal goed over.

Met de metro toen naar Canary Wharf gegaan, het financiële centrum, daar was op zich niet zoveel te beleven. In de kantoorpanden is wel een groot winkelcentrum gevestigd waar zo'n beetje heel Canary Wharf gaat lunchen. Hebben wij ook maar gedaan, met moeite een zitplaats gevonden om een broodje met soep te nuttigen. Nog even langs de waterkant gelopen, daar lag een mega jacht van iemand met echt teveel geld. Toen met de metro terug en uitgestapt bij London Bridge, en daar uiteraard over de Tower Bridge gelopen.

Een wandeling gemaakt langs de Tower of London en een beetje door dit gebied gedwaald/verdwaald. Omdat het ging regenen zijn we in de metro gestapt bij Liverpool Street Station, op naar Bond Street en Oxford Street. Daar de grote warenhuizen van binnen bekeken en bij de John Lewis een kopje thee met carrot cake genuttigd. Het was een beetje druk dus Edwin kreeg nog een lichte aanvaring met een mevrouw over de zitplaats. In Selfridges de Kerstafdeling bekeken, maar qua grootte was dat niet helemaal wat wij verwacht hadden. De aankleding in de winkel was dan weer wel heel leuk met enorme glitter Kerstballen.

Omdat het winkelgebied echt enorm druk was, zijn we door een rustiger straatje gaan lopen, en kwamen zo in Old Bond Street terecht een straat en gebied met de echt dure winkels. Niets voor ons, maar wel leuk om gewoon etalages te kijken en je te verbazen over de prijzen. We zijn wel bij Fortnum & Mason naar binnen gelopen aan Piccadilly Street. Een lekkernijen winkel die ook hofleverancier is. Veel thee, koekjes en chocolade. Er is ook een kleine patisserie met heel veel mooi gemaakt gebakjes en cupcakes. Ze verkopen ook mini cupcakes, en omdat het toch al zo'n taarten snoepfestijn is deze week, nemen we 3 kleine cupcakes mee voor later op de kamer.

We lopen nog een klein stukje door Chinatown, dat is ook niet zo heel groot, en gaan dan eten bij Garfunkel's. Edwin kiest voor ham, ei, ananas met frietjes en Chantal gaat voor de kip met ham, kaas en barbecue saus. Het smaakt allemaal heerlijk. Voor Edwin geen toetje maar Chantal kan het niet laten om de English Trifle Sundae te testen. Een geweldig toetje, met de originele laagjes van de trifle en daar tussen een bolletje ijs verstopt, echt heerlijk.

Na het eten een avondwandeling gemaakt door de winkelstraten, want daar brandt de Kerstverlichting op heel veel plekken al. De warenhuizen zijn compleet voorzien van lampjes en de etalages, zeker die van John Lewis zijn echt super mooi gedecoreerd. Het is hier ook elke avond koopavond dus je hoeft niet bang te zijn alleen te lopen of te denken dat je snel ergens naar toe kan, maar dat is op zich ook wel weer leuk.

Op de terug weg naar het hotel begint het hard te regenen. We hebben geen paraplu mee, dus hier en daar schuilen we als het echt gaat gieten. Het laatste gedeelte over de brug en naar het hotel is gelukkig droog, zijn we niet helemaal verzopen katten.

In het hotel de mini cupcakes gesnoept, Red Velvet, Vanille en Oreo, zoals verwacht erg lekker. Als we thuis zijn moeten we maar weer afkicken van het gebakjes en cakejes eten.

Chantal en Edwin