Konijn.reismee.nl

Londen dag 5

Vandaag zijn we na een Engels ontbijt allebei onze eigen gang gegaan. Chantal heeft voornamelijk winkeltjes bezocht en wat boeken en sportkleding gekocht. Ook gewandeld in Soho en bij Covent Garden dat al in Kerstsfeer is.

Edwin heeft The Dungeons bezocht en de James Bond tentoonstelling in het London Film Museum. ’s Middags heeft hij nog gefietst door de stad onder andere bij Hyde Park en over The Mall richting Buckingham Palace. Een stop gemaakt bij de Royal Albert Hall. Daar kon je een kleine rondleiding achter de schermen krijgen. Hij weet nu alle ins en outs hierover en mocht het koninklijke balkon zien. Om de actieve middag af te sluiten ook nog de Zonnebloemen van Van Gogh bekeken in het gratis te bezoeken National Gallery.

Voor de lunch hadden we afgesproken bij Pret a Manger, waar we allebei tijdig waren en een broodje met soep hebben gegeten. ’s Avonds ook weer afgesproken nu om bij 5 Guys een hamburger te eten en een lekkere milkshake met Oreo koekjes en pindakaas te drinken. Chantal was wat later want het was inmiddels spits op straat dus heel druk. De metro was nog erger, propvol en dus tegen de deur aangedrukt staan. De ondergrondse gangen waren ook niet door te komen. Wel leuk om de spits gekte eens mee te maken.

Na het eten via Covent Garden, Embankment en Waterloo Station naar het hotel terug gelopen. Morgen weer een ander deel van Londen bekijken.

Chantal en Edwin

Martijn

Zal maar niet met de tram gaan

Chantal

Nee die hebben wij gelukkig niet nodig, al is oversteken hier met verkeer van alle kanten soms ook al een opgave