Konijn.reismee.nl

Londen dag 4

Na een simpel hotel ontbijt met de metro naar South Kensington. Via een lange ondergrondse tunnel loop je naar het Natural History Museum. 1 van de vele gratis musea in Londen. Het is gevestigd in een enorm groot ouderwets gebouw met een grote dino in de hal.We zijn niet echt museumgangers maar wilden dit gebouw eens van binnen zien.

We hebben ons er toch wel een tijdje vermaakt. Zeker de dinosaurus tentoonstelling is leuk. Ook de Mammals tentoonstelling was mooi om te zien, zeker de hal waar een gigantische walvis hing met allerlei nagemaakte of opgezette dieren er omheen. Ook kon je een aardbeving mee maken in een nagebouwde Japanse winkel met grote trilvloer, dat was eigenlijk het leukste. Andere ruimtes waren wat gedateerd.

Vanaf het museum zijn we naar Hyde Park gelopen. Het is best fris dus we beperken ons tot een klein gedeelte van het park rond het meer. We komen uit bij Knightsbridge. Daar staat een flat met dure woningen, bij een makelaar hangt een bordje waaruit blijkt dat er een appartement te koop is voor 18 miljoen. Er bestaan mensen die het er voor over hebben.

We lunchen bij een overvolle broodjeszaak en gaan dan door naar de Harrods. Dit mega warenhuis wandelen we grotendeels door, niets gekocht want het is qua prijzen niet zo interessant, wel vermakelijk. We hebben nog wel zin in kopje thee met iets lekkers en stappen binnen bij Cafe Concerto. Een beetje decadent maar de gebakjes van deze zaak die door heel Londen zit, lachen ons al een paar dagen toe.

Er werkt overdreven Italiaans personeel. De thee met melk smaakt goed en de gebakjes maken hun belofte waar, het was heerlijk. We lopen door Green Park naar Buckingham Palace. De wachters buiten lopen wat heen en weer om zich warm te houden. Wij lopen de winkel om de hoek in om op te warmen en te kijken wat de Queen voor commercieels van haar eigen heeft uitgebracht.

Daarna naar het hotel gelopen via de Marks & Spencer, nu deze keten op faillissement staat moeten we ze toch een beetje steunen want binnenkort kan dat in Den Haag helaas niet meer. Met wat simpel eten in het hotel aangekomen om lekker op de kamer te snacken.

Na het eten nog een wandeling gemaakt langs het water en de London Eye. Het koelt hier ’s avonds flink af dus we houden het kort. Morgen gaan we elk onze eigen gang in de stad Edwin gaat kijken of fietsen hier een goed idee is en Chantal gaat wat boekenwinkels bekijken.

Chantal en Edwin