Konijn.reismee.nl

Brighton

Vandaag gestart met een hotel ontbijt, deze keer zonder warm eten erbij maar nog steeds genoeg keuze aan broodjes en dergelijke. Daarna naar Waterloo station voor de trein naar Brighton. Na het kopen van een kaartje komen we er achter dat er op dit station geen trein naar Brighton gaat. We moeten eerst met de metro naar Londen Bridge. We zitten midden in de spits dus roltrappen, wandelgangen en de metro zelf zijn propvol. Op het treinstation is het even wachten voordat het perron nummer wordt doorgegeven maar de treinrit zelf verloopt vlot en na een uur zijn we in Brighton.

We lopen eerst naar de zeekant, waar we een stukje over het kiezelstrand lopen. Het weer is lekker zonnig met een frisse wind. We bezoeken de pier met kermisattracties en lopen dan naar Sea Life. De laatste keer dat we daar waren was het een beetje aan het aftakelen, maar er is behoorlijk geïnvesteerd en we vinden het een mooi centre. Zeker de grote hal met aquaria aan weerszijden is mooi.

Hierna lopen we naar het centrum met veel winkels en een groot winkelcentrum. Er zijn ook smalle straatjes genaamd The Lanes. Na enig speurwerk vinden we daar Choccywoccydoodah de chocolade winkel bekend van het tv-programma op TLC. Er zit ook een cafe boven waar je heerlijke cakes en chocomelk kunt nuttigen. Dat doen wij natuurlijk ook, het is allemaal erg lekker maar valt zwaar op de maag. Daar hebben ze rekening mee gehouden want je kunt de kliekjes in een doosje meenemen. In de winkel ook nog een kleinigheidje gekocht nu we er toch zijn.

Na nog wat rond gekeken te hebben zijn we met de trein terug gegaan naar Londen. Bij Londen Victoria uitgestapt en de metro naar Picadilly gegaan. Achter Regent street zit restaurant Heddon Street Kitchen van Gordon Ramsay. Hij staat zelf niet in de zaak natuurlijk.

We willen graag het standaard 3-gangen menu eten. Alles smaakt heerlijk, vooraf hamkroketjes daarna gestoomde vis voor Chantal Edwin voor gekruide kip kiest. Als toetje is er een soort taartje met ijs. De bediening is even wennen want water wordt telkens bijgeschonken, bestek wordt per gang gewisseld en men vraagt regelmatig of alles naar wens is. Dat zijn we niet gewend en dan is dit nog niet eens de meest chique tent.

Na het eten door de met kerstlichtjes versierde straten gelopen. Voor een maandagavond is het hier mega druk. Na een rondje door de winkelstraten terug naar het hotel gelopen. Morgen gaan we weer een ander deel van Londen verkennen.

Chantal en Edwin