Konijn.reismee.nl

Londen dag 2

Vanmorgen gestart met een lekker Engels ontbijt in het hotel. Heerlijk om aardappel rosti, worst en witte boontjes als ontbijt te eten. Daarna naar Sea Life geweest. Leuke aquaria gezien, zeker de pinguïns zijn leuk net als de tank met enorm grote haaien. Gebouw kan op veel plekken wel worden opgeknapt.

Eenmaal buiten in de drukte beland die hier altijd heerst op deze toeristische hot spot. Via de brug bij de Big Ben aan de overkant gekomen. Was wel een beetje worstelen om tegen de stroom toeristen in te lopen. Via de waterkant en een paar straatjes in Covent Garden gekomen. Wat rond gekeken in winkels en even kort wat straatartiesten gezien. We zijn nog bij London Graphic centre geweest een mega grote winkel met tekenspullen.

Daarna voor de lunch naar Pret a Mangier. Soep met een broodje gegeten. Er is in de kelder jacht op een duif die binnen gevlogen is. Even later komt er een personeelslid langs met de boosdoener die kan weer buiten spelen.

Wij zijn ook weer buiten gaan spelen en naar Mina Lina gelopen een winkel/ expositie ruimte van de graphic designers van de Harry Potter films. Een krap pandje met smalle trappen en kleine kamers waar veel mooie designs en Harry Potter dingen te zien waren. Ook de Foyeles bezocht een enorme boekenwinkel waar je uren kan blijven. Toen door naar Leicester square, de Lego winkel daar is helaas nog niet open. De M&M winkel wel, ze hebben wat leuke nieuwe spullen en natuurlijk een klein zakje gevuld met M&M’s in vreemde kleuren die je zelf uit grote dispensers kan laten vallen.

Op Picadilly Circus zien we een grappige straatartiest die we ook ooit in Gardaland zagen. We lopen nog een rondje door de buurt en nemen dan de metro naar het hotel. Daar in een troosteloos winkelcentrum de Tesco bezocht om wat hapjes en drankjes te halen. Naar het hotel lopen gaat in de stromende regen. We hebben 1 paraplu om te delen dat houdt ons redelijk droog. We besluiten om in het hotel te eten een hamburger en zalm, smaakt goed. Morgen gaan we met de trein naar Brighton.

Chantal en Edwin