Konijn.reismee.nl

Londen dag 1

Londen dag 1

Vanmorgen vertrokken naar Londen om ons daar een weekje te vermaken. Na een vlucht van 45 minuten waren we al ter plekke. Op de vlucht gezelschap van een groepje Nederlanders die naar het rugby gingen uitgedost met Zuid-Afrika shirts en vlaggen. Zo leer je meteen hoe je creatief een vlag met stok door de handbagage krijgt.

Met de metro eerst naar het hotel om de koffers af te zetten. Helaas is de metrohalte bij het hotel buiten gebruik dus deze week wordt het extra lopen naar een ander station. De kamer is nog niet klaar, maar de koffers kunnen we wel laten staan. We lopen naar de waterkant en komen bij the houses of parlement en de Big Ben uit. Het is weer erg druk in Londen, dus lopen gaat niet zo snel.

Bij een zijstraat die is afgezet zijn filmopnames bezig. Geen idee welke film aan de kledij te zien iets ouds. We lopen verder langs Downingstreet en bij Trafalgarsquare eten we een broodje. Daarna door naar Regentstreet, waar een autoshow is. Veel heel oude auto’s gezien, een motorstunter en de F1 auto van James Hunt waarmee hij onder andere in 1976 reed. Ook de Hamley’s speelgoedwinkel in gelopen, hysterisch druk daar binnen.

Daarna door naar Bondstreet waar we de HMV bezoeken een grote cd en dvd winkel. De nieuwe cd van Robbie Williams gekocht nog even wachten tot we thuis zijn om hem te kunnen beluisteren. Nog even langs de drogist geweest waar we het nieuwe briefje van 5 als wisselgeld krijgen. Veel kleiner formaat en een doorzichtig gedeelte hij voelt ook nog plastic dus het lijkt wel nep.

Met de metro gaan we terug naar ons hotel waar we niet de kamer krijgen die we dachten geboekt te hebben. Ter vervanging een grotere kamer gehad dus laten we niet klagen. Voor het avondeten lopen we de stad in. Heel veel politie op de been, busjes vol agenten en op elke straathoek staan er hele groepen. Geen idee waarom wij gaan dus maar eten bij Garfunkel. Een omelet en lasagne, Chantal neemt nog een toetje van appel crumble met custard.

Daarna nog wat gewandeld, omdat het Bonfire is kijken we of we nog vuurwerk zien maar dat is alleen heel in de verte. De politie rijdt nog steeds in grote getale rond, we vinden later uit dat er een protestmars is waarbij al arrestaties zijn verricht dus maar goed dat we daar niet tussen beland zijn.

Redelijk op tijd op de kamer terug even kijken wat we morgen gaan doen.

Chantal en Edwin

marjolein

Haha, hebt toch notities gemaakt hoe vlaggestok meekon, het kan dus wel :-)

Chantal

Ja dat kan zeker met een echte buurman en buurman oplossing moet ik ook eens proberen

Marjolein

Haha dat komt vast goed, ik heb zo'n gevoel dat het iets met 2 stokken en plakband is :-p