Konijn.reismee.nl

Vertrek naar Milaan

Vandaag vertrokken naar Milaan, vroeg op de luchthaven in de vertrekhal een ontbijtje gegeten. Er loopt daar ook nog wat dierlijk gezelschap rond in de vorm van een muis die langs rent. De vlucht zelf verloopt vlot, door het heiige weer kunnen we de Alpen niet heel goed bekijken. Eenmaal geland is het in Milaan gelukkig mooi en warm weer. Na een broodje gegeten te hebben, en de shuttle naar de trein te hebben genomen, gaat de rest van reis ook vlot. In tegenstelling tot vorig jaar meteen maar de goede trein naar het juiste station genomen.

Daar overstappen naar de metro, voor het eerst in 5 jaar het juiste kaartje uit de automaat weten te halen. Nu weten we eindelijk hoe we dit voortaan moeten doen. In het hotel konden we meteen naar de kamer. Verder eerst boodschappen gedaan voor de komende dagen als we naar het circuit gaan. De supermarkt om de hoek lijkt makkelijk maar daar mag je tas niet mee naar binnen, beetje lastig dus maar wat verder weg gegaan. Vooral voldoende drinken halen zodat we alle dagen vooruit kunnen.

Om 15 uur gaan we met de metro naar het centrum van Milaan. Het is er bloedheet, we zijn een rondje gaan wandelen langs de Duomo en door de winkelstraten. In vergelijking met andere jaren is er meer politie op straat ook wat militairen met grote geweren, dit zorgt er wel voor dat er minder straatverkopers zijn die je lastig vallen, dus een stuk prettiger lopen.

Aan het einde van de winkelstraat door een groot park gelopen, en verder gedwaald door wat straatjes. Als we op een terrasje gaan zitten voor avondeten, en een pizza slice willen bestellen vertelt de serveerster dat de keuken de rest van de avond dicht is en je alleen eten van het buffet aan de bar kan bestellen. Erg raar dat had ze best wat eerder kunnen vertellen.

We zijn iets anders gaan zoeken maar het is allemaal vrij prijzig, of de foto's op de menukaarten zien er zo vies uit dat je meteen niet meer hoeft te eten. Komen we toch weer bij de Mc Donalds terecht. Gelukkig kan je bestellen via een beeldscherm, scheelt lastig bestellen bij een medewerker die vaak geen Engels spreekt. Hierna zijn we terug gegaan, bij de supermarkt nog extra water gehaald, want we konden niet al het drinken vanmiddag in 1 keer meenemen. Daarna op de hotelkamer gezeten, morgen gaan we naar Monza, super veel zin in. Beetje rond kijken op het circuit en natuurlijk de pitwalk, 1 van de leukste dingen tijdens dit raceweekend.

Chantal en Marjolein

Danielle

Wow... dat het eindelijk is gelukt na al die jaren. Haha...