Konijn.reismee.nl

Las Vegas dag 2

Onze laatste hele dag in Amerika is aangebroken. De tijd is echt omgevlogen, eigenlijk willen we nog niet weg, maar ja het is niet anders. Ontbijt gehaald bij Ihop, omelet, ei en wafels. Daarna doorgereden naar de Target, mega supermarkt waar we allerlei Amerikaanse lekkernijen voor thuis hebben gekocht. Bij het afrekenen loopt de zelf scan kassa van Chantal nog vast omdat je blijkbaar niet halverwege het scannen mag beslissen om toch een supermarkt tasje erbij te willen.

Nadat we de spullen bij het hotel hebben afgezet, gaan we nog een paar thema hotels/casino's bekijken, de New York New York, Excalibur en de MGM. Bij de kwartjes automaten met Roulette erop nog een gokje gewaagd, waarbij Chantal na 2x al haar inzet verdubbeld. Later wat minder mazzel, maar eigenlijk niet veel vergokt. Zeker niet als je naar de gemiddelde speler kijkt. Bij de roulette tafels worden telkens zoveel muntjes neergelegd dat je je afvraagt wat het budget is van die mensen. Al zien we ook mensen weglopen met een behoorlijke winst.

's Middags gaat Edwin naar een show van Nathan Burton, een comedy goochelshow. Leuke show, goede illusies. En achteraf kon iedereen nog met hem op de foto, dat heeft Edwin dus ook gedaan. Nog even een kort praatje gemaakt en de dvd meegenomen.

In de tussentijd heeft Chantal een wandeling over de strip gemaakt. De temperatuur was weer rond de 40 graden, dus in de zon was het bijna niet uit te houden. Je gloeit zelf helemaal op, en de brandende zon doet gewoon pijn. Niet lang daarna veranderd het weer echter. De wolken trekken over de stad en in de verte is een bliksemschicht zichtbaar. Even doorgelopen naar het hotel, vlak voor het naar binnen gaan valt de eerste regen. Erg raar dat we de eerste regen op deze reis in Vegas hebben, waar het bijna nooit regent. Edwin heeft echt pech, als hij naar het hotel wandelt is er een stortbui begonnen. Via wat afdakjes lukt het aardig door de regen te lopen zonder al te nat te worden.

We hebben bij de Cheesecake Factory afgesproken. Omdat we nog vroeg zijn is er geen wachtrij zoals andere dagen. Chantal neemt alleen een simpel bordje gevulde aardappel/kaas/bacon om ruimte voor de cheesecake over te houden. Dit smaakte trouwens heerlijk. Edwin had een hamburger met champignons die ook heerlijk smaakte. Daarna was het tijd voor een toetje. Edwin koos voor de kersen cheescake, Chantal had van tevoren al besloten om de Oreo cheesecake te kiezen. En bij deze kan gezegd worden dat dit het lekkerste toetje ooit was. Precies een goede mix tussen chocolade, Oreo en creme.

Na het eten was het gelukkig weer droog buiten. Echt afgekoeld is het niet, maar we kunnen nu wel droog naar de fonteinenshow bij de Bellagio kijken. Bij de 1e 2 nummers doet de fontein het niet helemaal naar behoren. Daarna gaat het wel goed en zien we er nog 3, Time to say goodbye van Andre Boccelli is wel 1 van de mooiste, maar die hebben we de andere 2 dagen ook al gezien en vanavond is hij er ook 2x. Valt in herhalingen dus, maar blijft mooi.

Via de Bellagio lopen we terug naar ons eigen hotel, waar we nog 1x op de kwartjesmachine spelen. Niet veel gewonnen/verloren. Daarna naar de kamer om de koffers vast klaar te zetten voor de terugreis morgen. Eerst vliegen we naar Minneapolis, daar moeten we een paar uur wachten en dan is het terug vliegen naar Amsterdam.

Chantal en Edwin