Konijn.reismee.nl

Las Vegas dag 1

Vandaag als eerste naar de Denny's gereden voor ontbijt. Het was daar erg druk, maar gelukkig hadden ze nog een plekje voor ons. Heerlijk gegeten en toen naar een outlet centre gereden. De plek waar het interessant winkelen is met grote kortingen. Wij gingen vooral voor de sportspullen. Eerst bij Puma geslaagd voor schoenen en shirtjes. De schoenen die Chantal wilde kopen waren niet in haar maat, maar de verkoper had wat andere opties uitgezocht, deed heel erg zijn best om te helpen (en te verkopen natuurlijk). Dat werkte voor een mooie aanbieding leuke schoenen gekocht, hij waarschijnlijk commissie en ik 60% korting. Daarna bij Nike allebei geslaagd voor nieuwe hardloopschoenen, tegen weer mooie kortingsprijzen.

Als we terug zijn bij de auto is deze bloedheet vanwege de hitte, gauw de airco aan maar zolang de zon op de voorkant brandt blijft het te warm. De rest van de dag hebben we de auto niet meer nodig, dus weer afgeleverd bij het hotel. Makkelijk dat ze hem voor je kunnen parkeren. We zijn daarna wat themahotels gaan bezoeken. Daar is van alles te beleven. Waaronder de Venetian met de replica gebouwen en gondels uit Venetië. Gewoon war rond gelopen en bij Carlos Bakery een gebakje gehaald, strawberry shortcake, canoli en een lobster tail (bladerdeeg gevuld met room). Alles smaakt heerlijk, en je kunt ondertussen in de bakkerij kijken waar ze taarten aan het versieren zijn.

Buiten bij de Wynn is een kleine fontein die doorlopend een leuke show heeft op swingmuziek. Ondanks de hitte toch een tijdje blijven kijken. Daar tegenover zit een klein winkelcentrum waar we de Lego winkel bezoeken en Edwin alvast een kortingskaartje regelt voor een show die hij morgen wil bezoeken. In de hotels en deze mall vind je veel verkoopstandjes, waar van alles middels verkooppraatjes aan de man wordt gebracht. In 2 dagen tijd is Chantal al 3x uitgenodigd bij een stand voor haarborstels. Men wil telkens laten zien dat mijn krullen met een speciale borstel steil gemaakt kunnen worden. Dat wil ik helemaal niet, bovendien denk ik niet dat die mensen inschatten hoeveel tijd dat voor niets kost, aangezien ze er binnen een uur weer in zouden zitten. Zou geen goeie reclame zijn.

Daarna moeten we een stuk buitenom lopen wat niet meevalt in de hitte. Veel water gedronken en weer verkoeling in het volgende hotel gezocht. Overal kunnen we trouwens het EK voetbal volgen want door alle casino's hangen tv-schermen waarop sport te volgen is, en natuurlijk op gewed kan worden. Ook op de F1 voor komend weekend, als je $1 op winst voor Verstappen zet krijg je bij winst er $20 voor terug, voor winst van Hamilton krijg je het minste uitbetaald. Voor winst van een coureur van Manor zou 750x de inzet worden uitbetaald, tja dat lijkt ook onmogelijk.

Als Edwin in de Mirage even naar het toilet is, wacht Chantal in het casino bij een automaat. Er komt een oud vrouwtje aan die vraagt of de machine bezet is, nee dus. Ze vist een biljet van $ 20 uit haar tas en wil daarmee $ 2000 winnen. Ik ben niet blijven kijken of het gelukt is, vast niet. Mensen zijn hier wel heel makkelijk met geld inzetten op wat ik denk kansloze machines.

We steken de straat over naar het Paris hotel met de grote Eiffeltoren voor de deur. Een waarzegger vertelt al achteruit lopend aan mensen voor ons dat hij heel goed is in voorspellen, tegen betaling uiteraard. Het is geen reclame als deze man vervolgens struikelt over een geld emmertje van een zwerver, tja als je dat al niet ziet aankomen. Wij spelen in Paris een spelletje Black Jack op de machine. Niet voor grof geld, gewoon een kwartjes automaat. Met wisselend resultaat, Chantal verliest en Edwin wint een paar dollars.

Daarna nog even buiten gelopen, het is wat bewolkt aan het worden, daardoor voelt het benauwd aan. In de M&M winkel en de Cola winkel rond gekeken, niks gekocht. Chocolade overleeft het sowieso niet hier, dus helaas zijn M&M's in bijzondere kleuren niet mee te nemen. Bij Panda Express 's avonds gegeten, rijst en noedels met kip. We steken de straat over om een fonteinshow bij de Bellagio te bekijken. Daarna nog een keer op de Black Jack machine gespeeld, deze keer wint Chantal een paar dollars en verliest Edwin er een paar. Maar ja het is meer voor de lol.

Nog wat koud drinken gekocht, en toen naar ons hotel gegaan. Morgen onze laatste volledige dag hier.

Chantal en Edwin