Konijn.reismee.nl

Los Angeles Hollywood en de Zoo

Vanmorgen wakker geworden met wat EK voetbal op tv. Het toernooi gaat aardig langs ons heen, maar penalty's kijken bij Zwitserland-Polen is altijd leuk. Ontbijt gehaald bij de Vons supermarkt om de hoek, onder andere een lekker bakje brood pudding. Via een korte rit door de heuvels uitgekomen bij een uitkijkpunt op het Hollywood sign. Het is nog een beetje mistig, maar we kunnen de letters gelukkig wel zien. Was ook een leuke ontbijtplek. Foto's gemaakt, ook van Paars Konijn poserend voor de letters, een mevrouw die dat ziet vind hem erg schattig.

Daarna doorgereden naar de Hollywood Boulevard. Een rondje gelopen over de Boulevard, langs het Chinese Theatre en wat toeristenwinkels. Veel verklede mensen waar je tegen betaling mee op de foto kan, dat vinden we niet zo interessant. Na een uurtje hebben we het wel gezien en gaan we op weg naar de Los Angeles Zoo. We komen op straat de nodige mensen tegen in carnavalskledij. Eenmaal in de auto zien we dat de boulevard vanmiddag wordt afgesloten, we gokken erop dat er een soort carnavalsoptocht is. Daar gaan wij niet op wachten want we weten niet hoe, wat en waar er iets plaats vindt.

Met de auto naar Griffith Park gereden daar is het op zaterdag altijd erg druk. Bij het uitkijkpunt staat het vol, maar we waren eigenlijk toch niet van plan om daar te kijken. Een eindje verderop wel gestopt om een wandelingetje te maken, het is bloedheet dus de heuvels opklimmen doen we maar niet. Op de terug wandeling is het licht heuvel op, maar daardoor wel zwaar lopen. Een beetje oververhit komen we terug bij de auto. Door naar de dierentuin.

We hadden een beetje last minute besloten om naar de Los Angeles Zoo te gaan. Daardoor wisten we niet zo goed wat te verwachten, maar het was een erg mooie tuin. Veel moderne verblijven, en hier en daar wat weg gestopte oude verblijven. Leuke verrassing is dat er koala's zijn, een stuk of 7 nog wel. Niet dat ze veel doen behalve slapen en een beetje eten, maar meer is er ook niet nodig om schattig te zijn.

Verder de standaard dieren zoals, tijgers, leeuwen, giraffen en dergelijke in soms heel mooie ruime verblijven. Lunchen doen we met een hamburger en wat frietjes. Er vliegen veel grote wespen rond op het terras, maar je kan niet binnen zitten dus moet het maar zo. Zolang je eten op tafel hebt blijven ze weg, maar daarna gaan ze klieren. Zouden ze ingehuurd zijn door het restaurant, om omzet verhogend te werken, eten op dan moet je plaats maken voor andere mensen.

Edwin vult bij een stand van Honda nog een kleine enquete in, want in ruil daarvoor krijg je een mooie blauwe zonnebril cadeau. Verder heeft Chantal nog een speurtocht gedaan waarbij je bij dierenverblijven een logo moet vinden en dan dat logo op je kaart moet open krassen, waardoor je een woord vindt. Gelukkig hebben we alles gevonden, niet dat er verder iets mee te winnen valt, maar voor de lol was het erg leuk. Inmiddels is het super heet geworden, we drinken veel water en de tuin is schaduwrijk. Door het heuvelachtige park is het echter nog steeds pittig om buiten te lopen.

Een leuke afleiding vinden we tegen het einde van het bezoek. Het allerleukste van de dierentuin was namelijk dat ze reuzen otters hadden. Twee verblijven zelfs, waarbij de grootste groep een enorm verblijf had met meerdere waterbakken. Bij de 1e bak waar wij staan komt de hele groep van 10 otters op de bak afgerend om erin te duiken en voor de ruit te spelen. Dat onder het maken van diverse piep en schreeuw geluiden naar elkaar.

Dat vonden we al leuk, maar dan blijkt er een stroom water met aan het einde voor de andere waterbak een glijbaan voor de otters te zijn. De hele groep rent achter elkaar aan, duikt in het waterstroompje en neemt languit de glijbaan in de bak. Ze glijden achter elkaar aan over de glijbaan. Echt geweldig om te zien, ze blijven dit steeds herhalen namelijk. Je kan kijken door een ruit aan het einde van de glijbaan en van boven af. Nog nooit zoiets leuks gezien in een dierentuin. Het is de plek waar we het langste staan te kijken. Je wil er ook niet weg, genoeg foto's en filmpjes gemaakt om het nog eens terug te kijken.

Na nog wat kleinere verblijven bekeken te hebben, verlaten we de dierentuin, het was een mooie tuin en dankzij de otters en koala's ook zeer vermakelijk. Het is al aan het eind van de middag, vlakbij is een winkelcentrum waar we wat kunnen afkoelen. Nog bij een leuke boekenwinkel langs geweest en daarna gegeten bij het food court. Edwin gaat voor de Chinese maaltijd bij Panda Express en Chantal kiest voor een Italiaanse maaltijd. Bij de supermarkt nog een koud drankje gehaald en nu nog even op het balkon zitten met een strawberry short cake. Jammer dat 1 van onze buren zijn gitaar gepakt heeft en denkt dat hij Eric Clapton is. Zo goed klinkt het allemaal niet.

Morgen rijden we naar Las Vegas, een lange rit met wat korte toeristische stopjes onderweg. Het is daar nog steeds boven de 40 graden, beetje jammer want dan kun je niet veel buiten lopen. Even zien hoe dat gaat.

Chantal en Edwin

Marjolein

Misschien gaat Skittle ook water in als ze zo'n glijbaan zou hebben :-)