Konijn.reismee.nl

Disneyland

Vandaag een hele dag in Disneyland geweest. Om 9 uur waren we er al, want we konden lopen vanuit ons hotel. We waren snel binnen want ondanks de grote drukte zorgen ze ervoor dat je bij de entree niet lang in de rij staat. De eerste attracties konden snel in want de wachttijden zijn nog niet zo lang. Pirates of the Caribbean was erg leuk, lange bootrit attracties met wat leuke links naar de films,

De boomstammenbaan met Broer Konijn was erg leuk. We zaten niet voorin het bootje dus gelukkig niet drijfnat. Wel een leuke rit langs verschillende scenes uit Broer Konijns avontuur. Daarna nog wat korte thema ritjes gedaan en de achtbaan Big Thunder Mountain, die leuk gethematiseerd is maar wel iets sneller mag. De warmte hier begint inmiddels toe te slaan, 30 graden vandaag dus veel drinken en goed insmeren. De meeste wachtrijen zijn in de schaduw en dan is het nog wel vol te houden.

In Toontown hadden ze leuke huisjes en auto's staan, wij wilden een foto maken bij een rood autootje. Eerst wachten tot de ouders van 2 jengelende kinderen hun eindelijk eens uit de auto kregen. Daarna ruzie met een mevrouw omdat zij zogenaamd al eerder stond te wachten om een foto te maken van haar zoon. Dat klopte niet dus we hebben haar gewoon laten wachten.

De rest van de middag veel attracties gedaan, de wachttijd liep wel wat op soms, maar we hebben elke attractie kunnen doen die we wilden. Ik zal ze maar niet opsommen want het was nogal een lijst. Verder hebben we ons verbaasd over het formaat van de gemiddelde bezoeker. Een maatje meer is niet erg maar het was ongelooflijk hoeveel echt dikke Amerikanen hier rond lopen. Dan bedoelen we niet van ach ze hebben een maatje meer, nee echt van rond de 150 kilo of meer als we het moeten gokken. Niet gezond gewoon. Voelden wij ons echt slank bij.

Om een uur of 9 hielden we het voor gezien, de parade en het vuurwerk hoefden we niet per se te zien. Nog wat winkels bekeken en een gratis button gehad. Ze hebben hier gratis buttons die je krijgt als je bijvoorbeeld in een winkel iets koopt. Voor elke gelegenheid is er wat, zoals verjaardagen wij kregen er 1 omdat we dit park voor het eerst bezochten. Wat je ook gratis krijgt is een heleboel verpakkingsmateriaal bij de aankoop van een mini fotolijstje. De kassamedewerkster zei dat ze er een beetje papier om ging doen, na afloop was het formaat van het fotolijstje 10x zo groot beetje overdreven, maar ja dan gaat het niet kapot.

Morgen gaan we Los Angeles verder bezoeken, waarschijnlijk wat strandjes bezoeken en naar Hollywood.

Chantal en Edwin