Konijn.reismee.nl

Rit naar Los Angeles

Vanmorgen weer automatisch wakker geworden om 6 uur. Op de 1 of andere manier lukt het ons niet om later wakker te worden. Het ontbijt zit verrassend genoeg inbegrepen bij de overnachting. De ei, bacon en aardappels wordt voor je opgeschept, en smaakt heerlijk. We wilden eigenlijk nog een wafel nemen omdat je die zelf mag maken, maar daar staat iedereen te dringen dus dat slaan we dan maar over.

Vandaag is er een lange rit naar Los Angeles. Her eerste gedeelte rijden we voornamelijk door hoge heuvels en dor grasland met grote koeien erin. Daarna wordt het groener, en van een stralend blauwe lucht ook ineens mistig. De flarden waaien over de weg en het uitzicht is verdwenen. We maken een tussenstop op de pier in Santa Barbara. De zon probeert er wel door de mist te komen maar het blijft wat grauw.

Je kan hier met je auto de pier oprijden, en de eerst 1,5 uur gratis parkeren, dat is mooi meegenomen want parkeren kan hier soms erg duur zijn. We lopen een rondje over de pier en bezoeken de souvenirwinkeltjes. Verder is er niet zoveel te beleven dus we rijden verder.

Als we de highway 1 weer oprijden is het nog mistig, maar kun je wel de strandjes bekijken vanuit de auto. Veel surfers hier, maar de golfslag is zo klein dat die er vast niet zoveel lol aan beleven. Volgende stop is de Malibu Pier, waar we een picknick stop willen maken. Helaas missen we de afslag omdat die niet te vinden is. Er volgt een lange rit over een saaie snelweg, als we een bordje Mailbu Creek State Park zien, wagen we een gok en gaan die weg volgen in de hoop weer bij het strand uit te komen.

Dit was een goede keuze, de weg zelf baant door een mooi gebied met heuvels. Een afwisseling van rotsen en groen met wat leuke scherpe bochtjes, meestal vind je dit in een National Park. Aan het einde van deze toeristische route zien we een bordje naar de pier. Zomaar gevonden, dat gebeurt ons niet vaak. Parkeren bij de pier is best prijzig, 5 dollar per half uur. Omdat we geen andere opties hebben, gaan we gokken om precies een half uur weg te blijven. Het weer is gelukkig weer omgeslagen, in het zonnetje is het rond de stranden altijd net iets leuker. Op de pier een meegenomen broodje gegeten, want de prijzen van de restaurantjes zijn niet aan ons besteed. Op de pier zelf is niet veel te doen, maar het uitzicht op de beach huisjes en het strand met surfers is wel leuk.

Exact een half uur later gaan we weer weg. We rijden door naar Santa Monica, op de strand parking de auto neergezet en de pier op gelopen. Het is erg druk, we kijken wat rond bij het pretpark en de winkeltjes. Daarna overgestoken naar een winkelstraat. Niets gekocht, wel de straatartiesten moeten aanhoren, de 1 ligt prettiger in het gehoor als de ander. Terug bij het strand natuurlijk een foto gemaakt bij het lifeguard oftewel het Baywatch huisje. Ook even met de voeten de zee ingelopen die erg fris is, de golven slaan soms hoog op het strand dus je moet goed opletten om niet helemaal nat te worden. Lekker verfrissend.

Volgende stop is het hotel waar we vandaag en morgen logeren in Anaheim vlakbij Disneyland. De snelweg rijdt niet lekker, de hele tijd file rijden. We doen 2 keer zo lang over de rit, bij het hotel gaat het inchecken vlot. De auto wordt weggebracht naar wie weet waar want de parking is vol dus neemt een mannetje van het hotel hem mee. Hopelijk zien we de auto overmorgen weer terug.

Morgen gaan we Disneyland bezoeken, maar nu kunnen we alvast naar de winkels en restaurants net buiten het park. Eten vinden was wat lastig want overal wachttijden door drukte. Bij een Italiaans tentje konden we wel naar binnen. We zaten aan een bar waar de pizza's voor je neus werden gemaakt, en de oven naast ons stond. Kun je dus goed zien hoe je eten wordt klaar gemaakt. Het smaakte ook nog goed. Bij de terug wandeling nog een beetje vuurwerk van het park kunnen zien en wat ontbijtspulletjes gehaald zodat we morgen op de kamer kunnen ontbijten.

Chantal en Edwin