Konijn.reismee.nl

Vliegdag van NY naar San Francisco

Vanmorgen al om half 6 op vanwege de vroege tocht naar de luchthaven. Het regent vandaag in New York, we hebben dus mazzel gehad met het zonnetje de afgelopen dagen. Eerst moeten we zo'n 40 minuten met de metro. We moeten onze kaarten nog opladen, terwijl we dat staan te doen zien we 3 jongens staan die een beetje verdacht onze richting op kijken. Hun hele gedrag is wat ongemakkelijk, gelukkig komt er een metro binnen rijden, waardoor er meer mensen zijn. Na het opladen lopen we naar ons juiste perron, niet langs die rare snuiters. Het is lang wachten op de metro die dan ook nog eens erg druk is voor dit tijdstip. We passen er met de koffers net in.

Na een lange rit zijn via een overstap op de Airtrain op JFK Airport beland. De koffers afgeven en veiligheidscontrole gaan heel snel. Ontbijt zoeken iets minder snel en het is ook allemaal vrij prijzig, maar ja je moet toch eten. In het vliegtuig 2 uur gewacht voor vertrek, zie vorige blogs. Het is een kleine 6 uur vliegen en 3 uur tijdsverschil erbij. Met al deze vertraging zijn we pas om 15 uur in San Francisco. De piloot meldt na de landing dat we nog niet naar de gate kunnen, want er is niets vrij. Hij grapt nog dat ze gesmeekt en gezeurd hebben maar dat niets hielp. Weer wachten dus, deze vlucht lijkt nooit meer te eindigen.

Toch krijgen we op een gegeven een gate toegewezen en zijn we eindelijk van boord. Met de airtrain en zeer lawaaierige metro kunnen we naar de binnenstad. Wel een hele omslag vergeleken met New York. Allereerst is het stukken koeler hier, wel zonnig gelukkig. Daarnaast lopen hier zoveel wazige types rond, dat je niet prettig over straat loopt. Echt laveloze mensen op elke straathoek, voelt niet zo prettig aan qua sfeer.

Het Beresford hotel hebben we snel gevonden. Nadat we eerst een beetje genegeerd worden door de receptioniste, en dit echt een dag van veel geduld wordt, mogen we naar onze kamer. Best groot voor deze stad, mooi uitzicht op een muur ook.

We gaan maar eens wat eten want dat is op wat kleine snacks na niet meer gebeurt vandaag. In de Westfield shopping mall om de hoek is een food court, we kiezen voor een pizza (edwin) en een pastamaaltijd (chantal). Smaakt zeer goed allemaal. Daarna nog wat boodschappen gedaan en toen terug naar het hotel. Onderweg komen we langs een sports bar waar een mega lange rij staat tot om de hoek, want het is vanavond een NBA finale avond. Men is hier erg fan van de Warriors. Wij zoeken even wat rust op na de hectische, drukke dagen in New York.

Morgen gaan we aan de waterkant de boel maar eens verder bekijken.

Chantal en Edwin