Konijn.reismee.nl

Laatste dag Dubai vol verrassingen

Een dag vol gekke/grappige dingen vandaag, kamelen, een zeer belangrijke sjeik, een luchtballon, vliegtuigjes en bloemen. Het begon al een beetje vreemd met de deurbel die ging om 6.15 uur vanwege een vermeende roomservice oid hadden we niks mee te maken, we waren amper wakker. Man weg gestuurd en nog even geslapen. Na het ontbijt zijn we met de auto op weg gegaan, eerste stop was bij de Dubai Miracle Garden. Een bloementuin die als je er over nadenkt eigenlijk helemaal niet kan hier met de zon en warmte.

Het is wel heel mooi aangelegd met huisjes, een trein, auto's en wat waterpartijen. Heel kleurrijk allemaal met de vele bloemenvelden. Het is wel heel erg heet vandaag dus we moesten wel veel drinken en af en toe de schaduw opzoeken. Toen we een heuveltje hadden beklommen zagen we in de verte nog een stuntvliegtuigje bezig. Binnenkort is hier een festival met alles wat met vliegen te maken heeft dus dit zal vast promotie geweest zijn.

Na een uurtje gingen we de auto weer in en zijn we een beetje woestijn gaan opzoeken. Dat blijft hier moeilijk want overal is wel bebouwing of een hekwerk. Richting de kamelenrenbaan gegaan, en onderweg ook auto's met kameeltjes achterin tegen gekomen. Je kan met de auto langs verschillende stallen/weides met kamelen rijden. Uitstappen of foto's maken kan niet want het is hier niet toeristisch, de lokale mannetjes zitten daar waarschijnlijk niet op te wachten.

Langs sommige wegen ziet alles er heel ouderwets en verrot uit dat je niet echt denkt in Dubai te zijn. De weg is ook niet altijd even goed, op 1 stuk moeten we door het zand en glijdt de auto wat door, was op zich wel leuk. Ook nog een groep mannen met kamelen tegen gekomen die langs de renbaan liepen. Na nog een stukje door woestijngebied gereden te hebben was er ook een weg waar kamelen los langs de weg liepen. Eentje liep er zelfs op de weg langs onze auto, ook weer eens meegemaakt.

Voor de lunch bij Dunkin Donuts gestopt, waar de vrouw achter de balie onverstaanbaar was maar we wel lekkere warme broodjes en donuts hebben gehaald. De weg vervolgd naar het Zaabiel park. Stukje rond rijden want een deel van het park was dicht vanwege verbouwing / voorbereiding op de nationale feestdag. In het park een rondje in de zon gelopen om nog wat bij te kleuren.

Daarna reden we naar de Dubai Mall om de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, bij daglicht op de foto te zetten. Ook een cupcake gehaald bij Magnolia Bakery die hebben we buiten in het zonnetje opgegeten en het smaakte heerlijk. Eenmaal binnen wat door de Mall gelopen en wat winkeltjes bezocht, niet veel gekocht overigens. Beneden zagen we bij binnenkomst al een of andere informatie stand over vervoer van vracht etc, leek ons niet zo interessant. 's Middags zagen we van bovenaf echter heel veel Arabieren bij de stand en er werden foto's genomen. Na goed kijken herkenden we sjeik Mohammed bin Rashid al Maktoem, de president van de Verenigde Arabische Emiraten en emir van Dubai in de stand. De man herkenden we omdat hij op veel borden langs de weg staat en je dan streng aankijkt, ook was hij gisteren bij de F1 race. Toeval dus dat wij deze man nu hier zagen, hoge meneer dus ook die je niet zomaar tegen komt. Hij liep daarna nog een stukje door de mall met veel mensen die hem herkenden achter hem aan en weinig beveiliging. We hebben nog even gekeken was bijzonder om te zien, en zijn toen naar de Ihop gegaan voor het avondeten.

De Ihop zit bovenin de mall, en je kan er buiten zitten. Wij kregen een tafel bij de buitenkant met echt een geweldig uitzicht over de straat beneden ons, de fonteinenshow die daar voor de deur is en de Burj Khalifa. De avond viel en het licht viel mooi op de stad, met alle hoge gebouwen erbij was het echt een mooi gezicht. We hebben dan ook rustig gegeten zodat we zo lang mogelijk van het uitzicht konden genieten. Onder ons terras was nog een evenement gaande, daar werd een luchtballon opgeblazen ook weer in het kader van het vliegevenement binnenkort. We dachten eerst dat ze er misschien mee gingen vliegen, maar hij bleef vasthangen aan 2 auto's en een aantal Arabieren mocht om de beurt in de ballon om de vlam voor de hete lucht te bedienen, een erg apart gezicht in deze omgeving

Toen het eten op was, of helaas omdat we vol zaten terug ging naar de keuken, moesten we helaas het mooie uitzicht achter ons laten. We hebben nog even door de mall gelopen, en onder andere rond gekeken in een winkel met Japanse rommeltjes, ongelooflijk wat een diversiteit aan voornamelijk onnodige producten ze daar verkopen. We liepen daarna terug naar de auto. Bij de ijsbaan was nog harde muziek te horen dus we gingen even kijken. Er was een evenement aan de gang waarbij modelvliegtuigjes op muziek een soort show uitvoeren, geen idee dat zoiets bestond. We zagen de laatste deelnemer, en die werd 2e, er komt zelfs een jury aan te pas die op verschillende onderdelen let, aparte sport.

Wij gingen hierna naar de auto, ondanks de grote garage de auto meteen gevonden, en terug gegaan naar het hotel. De laatste avond hier was heel apart en er gebeurde veel, maar dat maakte het juist zo leuk. Morgenmiddag vliegen we terug, jammer dat we het mooie warme weer achter ons moeten laten.

Chantal, Edwin en Marjolein